Syndrom wartości
Main Article Content
Abstrakt
Wątki aksjologiczne w naukowym badaniu podmiotów i procesów gospodarczych rodzą szereg wątpliwości metodologiczno-terminologicznych oraz skłonność do zastępowania ekonomicznej analizy faktów gospodarczych ich ideologicznie zabarwionymi ocenami. Artykuł stara się uzmysłowić i uporządkować ten chaos myślowy, dotyczący zwłaszcza rozumienia słowa „wartość” i zaprasza do dyskusji nad aksjologicznym podejściem w badaniu gospodarki i gospodarowania. Ta dyskusja powinna być oparta na potraktowanych krytycznie twierdzeniach wynikających z dotychczasowego dorobku nauk ekonomicznych i poparta logiczną argumentacją, odnoszącą te twierdzenia do konkretnej rzeczywistości gospodarczej, społecznej i kulturowej. Chodzi bowiem o rozumowe uchwycenie tych zależności i przedstawienie ich konsekwencji ekonomicznych oraz aksjologicznych
Downloads
Article Details
Autor (Autorzy) artykułu oświadcza, że przesłane opracowanie nie narusza praw autorskich osób trzecich. Wyraża zgodę na poddanie artykułu procedurze recenzji oraz dokonanie zmian redakcyjnych. Przenosi nieodpłatnie na Oficynę Wydawniczą SGH autorskie prawa majątkowe do utworu na polach eksploatacji wymienionych w art. 50 Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych – pod warunkiem, że praca została zaakceptowana do publikacji i opublikowana.
Oficyna Wydawnicza SGH posiada autorskie prawa majątkowe do wszystkich treści czasopisma. Zamieszczenie tekstu artykuły w repozytorium, na stronie domowej autora lub na innej stronie jest dozwolone o ile nie wiąże się z pozyskiwaniem korzyści majątkowych, a tekst wyposażony będzie w informacje źródłowe (w tym również tytuł, rok, numer i adres internetowy czasopisma).
Osoby zainteresowane komercyjnym wykorzystaniem zawartości czasopisma proszone są o kontakt z Redakcją.
Bibliografia
2. Chrostowski J. [2013], Grafy widzą lepiej, „Polityka”, nr 20(2907).
3. Flassbeck H. [2013], Rozbić skarbonki, „Polityka”, nr 28(2915).
4. Handy Ch. [1999], Wiek paradoksu, Warszawa, Dom Wydawniczy ABC.
5. Herman A. [2015], Aksjologiczne aspekty teorii i praktyki zarządzania wartością, „Kwartalnik Nauko Przedsiębiorstwie”, nr 2(35).
6. Khun Th.S. [1985], Dwa bieguny, tradycja i nowatorstwo w badaniach naukowych, Warszawa, PWN.
7. Kuciński K. (red.) [2010], Metodologia nauk ekonomicznych – dylematy i wyzwania, Warszawa, Difin.
8. Kuciński K. (red.) [2014], Naukowe badanie zjawisk gospodarczych, Warszawa, Wolters Kluwer.
9. Kuciński K. (red.) [2015], Elementy metodyki rozprawy doktorskiej, Warszawa, Difin.
10. Kuciński K. [2015], Glokalizacja a zarządzanie, „Kwartalnik Nauk o Przedsiębiorstwie”, nr 3(36).
11. Putman H. [1979], What theories are not, “Philosophical Papers”, Vol. 1.
12. Stacewicz J. [2003], W stronę metaekonomii, Warszawa, Oficyna Wydawnicza SGH.
13. Stachak St. [2003], Podstawy metodologii nauk ekonomicznych, Warszawa, Książka i Wiedza.
14. Sutton R.I., Staw B.M. [1995], What theory is not, “Administrative Science Quarterly”, Vol. 40, No. 3.
15. Wojtysiak-Kotlarski M. [2011], O metodologii nauk ekonomicznych, Warszawa, Oficyna WydawniczaSGH.