Zmiany organizacyjne współczesnych przedsiębiorstw a uwarunkowania lokalizacyjne
Main Article Content
Abstract
Znaczenie decyzji lokalizacyjnej dla przedsiębiorstwa ma wymiar strategiczny, gdyż wpływa bezpośrednio nie tylko na koszty prowadzenia działalności gospodarczej, ale także m.in. na dostępność oferowanych klientom produktów, co może zadecydować o uzyskaniu przez firmę przewagi konkurencyjnej. Celem artykułu jest wskazanie roli, jaką pełni decyzja o wyborze lokalizacji w kontekście prowadzonej działalności gospodarczej i skutecznego funkcjonowania organizacji, przy jednoczesnym uwzględnianiu innych czynników zewnętrznych i wewnętrznych. W takim ujęciu, zaprezentowane przez autorów badania potwierdziły istotność lokalizacji geograficznej w odniesieniu do współczesnych warunków sprawnego funkcjonowania organizacji.
Downloads
Article Details
The author of the article declares that the submitted article does not infringe the copyrights of third parties. The author agrees to subject the article to the review procedure and to make editorial changes. The author transfers, free of charge, to SGH Publishing House the author's economic rights to the work in the fields of exploitation listed in the Article 50 of the Act of 4 February 1994 on Copyright and Related Rights – provided that the work has been accepted for publication and published.
SGH Publishing House holds economic copyrights to all content of the journal. Placing the text of the article in a repository, on the author's home page or on any other page is allowed as long as it does not involve obtaining economic benefits, and the text will be provided with source information (including the title, year, number and internet address of the journal).
References
2. Budner W. [2004], Lokalizacja przedsiębiorstw. Aspekty ekonomiczno-przestrzenne i środowiskowe,Poznań, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, s. 22.
3. Chandler A.D. [1990], Strategy and Structure, Chapters In the History of American Industrial Enterprise,Massachusetts, MIT Press, p. 13.
4. Drucker P.F. [2011], Praktyka zarządzania, Warszawa, Wydawnictwo MT Biznes, s. 294.
5. Fabisiak M., Piasecki T. [2006], Benchmarking regionalny, Łódź, Społeczna Wyższa SzkołaPrzedsiębiorczości i Zarządzania w Łodzi, s. 13.
6. Fierla I., Kuciński K. (red.) [2001], Lokalizacja przedsiębiorstw a konkurencyjność, Warszawa, OficynaWydawnicza SGH.
7. Godlewska-Majkowska H. [2013], Wybór lokalizacji dla projektów inwestycyjnych, w: Przygotowaniei ocena projektów inwestycyjnych. Wybrane zagadnienia, A. Kałowski, J. Wysocki, (red.), Warszawa,Oficyna Wydawnicza SGH, s. 191.
8. Hamel G., Breen B. [2008], Zarządzanie jutra. Jakie jest twoje miejsce w przyszłości, Harvard BusinessSchool Press, p. 31.
9. Hoover E.M., Giarratani F. [1984], An introduction to regional economics, New York, Knopf, p. 11.
10. Koźmiński A.K., Piotrowski W. [2002], Zarządzanie. Teoria i praktyka, Warszawa, PWN, s. 30-31.
11. Kraśniak J. [2012], Zmiany struktur organizacyjnych przedsiębiorstw w procesie internacjonalizacji,Poznań, Wyd. Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, s. 22.
12. Krzakiewicz K. [2012], Teorie rozwoju organizacyjnego i zmiany w organizacji, w: Systemy i procesyzmian w zarządzaniu, A. Barabasz, G. Bełz (red.), Wrocław, Wyd. Uniwersytetu Ekonomicznego weWrocławiu, s. 36.
13. Pawełko M. [2012], Struktury organizacji biznesowych i ich determinanty, Warszawa, OficynaWydawnicza SGH, s. 108-111.
14. Pierścionek Z. [2003], Strategie konkurencji i rozwoju przedsiębiorstwa, Warszawa, PWN, s. 20.
15. Szymańska A.I., Płaziak M. [2014], Klasyczne czynniki w procesie lokalizacji przedsiębiorstwa nawybranych przykładach, „Przedsiębiorczość i Edukacja”, nr 10, Uniwersytet Pedagogiczny im. KomisjiEdukacji Narodowej w Krakowie, s. 73.
16. 1Yang C.H. [2004], Identifying and Testing the Decision Making Factors Related to ‘Key Industries’Choice of Location, Brisbane, Griffith University, April, p. 140.
17. Wieloński A. [2007], Teoretyczne podstawy lokalizacji działalności gospodarczej, Warszawa, Wyd. UWWGiSR, s. 35.