Wdrażanie najlepszych praktyk biznesowych
Main Article Content
Abstract
Artykuł omawia wyniki badań prowadzonych w ramach badań statutowych Kolegium Nauk o Przedsiębiorstwie − Najlepsze Praktyki Biznesowe. Autorzy skoncentrowali się na procesie wdrażania najlepszych praktyk biznesowych w marketingu. Na podstawie pogłębionego wywiadu przeprowadzonego w firmie Augusta Westland Polska w Świdniku, zaprezentowano specyficzne uwarunkowania wdrażania najlepszych praktyk biznesowych w marketingu w branży lotniczej. Omówiono także efekty ekonomiczne i społeczne tego wdrożenia.
Downloads
Article Details
The author of the article declares that the submitted article does not infringe the copyrights of third parties. The author agrees to subject the article to the review procedure and to make editorial changes. The author transfers, free of charge, to SGH Publishing House the author's economic rights to the work in the fields of exploitation listed in the Article 50 of the Act of 4 February 1994 on Copyright and Related Rights – provided that the work has been accepted for publication and published.
SGH Publishing House holds economic copyrights to all content of the journal. Placing the text of the article in a repository, on the author's home page or on any other page is allowed as long as it does not involve obtaining economic benefits, and the text will be provided with source information (including the title, year, number and internet address of the journal).
References
2. Carter L., Carmichael P., Best Practices, “Leadership Excellence”, 2009, No. 11.
3. Dibb S., Marketing Planning Best Practice, “The Marketing Review”, 2002, No. 2.
4. Handbuch Management. Mit Beste Practice zum Managementerfolg, red. Ch. Jahns, G. Heim, Schäffer-Poeschel, Stuttgart 2003.
5. Sagan M., Zarzycka A., Najlepsze praktyki biznesowe w marketingu. Pomiar i wdrażanie, opracowanie w ramach badań statutowych „Pomiar i wdrażanie najlepszych praktyk biznesowych (NPB) do przedsiębiorstw w Polsce”, pod kierunkiem Krzysztofa Rutkowskiego, Kolegium Nauk o Przedsiębiorstwie SGH, Warszawa 2010.