Zapotrzebowanie polskich sieci franczyzowych na usługi doradcze
Main Article Content
Abstract
Rozwój rynku franczyzy powoduje, że przedsiębiorstwa działające w oparciu o taki model biznesu poszukują możliwości wzrostu. Celem artykułu jest wskazanie potrzeb doradczych sieci franczyzowych, co ma pomóc zdiagnozować kierunki rozwoju samych sieci oraz oferowanego im doradztwa. Na podstawie badań autorzy zidentyfikowano także trzy specjalistyczne obszary doradcze, które powinny zyskiwać w przyszłości na znaczeniu.
Downloads
Article Details
The author of the article declares that the submitted article does not infringe the copyrights of third parties. The author agrees to subject the article to the review procedure and to make editorial changes. The author transfers, free of charge, to SGH Publishing House the author's economic rights to the work in the fields of exploitation listed in the Article 50 of the Act of 4 February 1994 on Copyright and Related Rights – provided that the work has been accepted for publication and published.
SGH Publishing House holds economic copyrights to all content of the journal. Placing the text of the article in a repository, on the author's home page or on any other page is allowed as long as it does not involve obtaining economic benefits, and the text will be provided with source information (including the title, year, number and internet address of the journal).
References
2. Altinay L., Roper A., The entrepreneurial role of organizational members in the internationalization of a franchise system, “International Journal of Entrepreneurial Behaviour & Research”, 2005, No. 3, p. 224.
3. Antonowicz A., Wykorzystanie koncepcji franchisingu w Polsce w latach 1989-2008, ”Zeszyty Naukowe SGGW. Polityki Europejskie, Finanse i Marketing”, 2010, nr 3, s. 211.
4. Hoffman R.C., Preble J.F., Global franchising: current status and future challenges, “Journal of Services Marketing”, 2004, No. 2, pp. 101-102.
5. Raport o rynku franczyzy w Polsce 2012, Profi System, 2012.
6. Raport zagraniczne sieci franczyzowe w Polsce, cz. 1, Arss, 2010, (http://www.arss.com.pl/pl/publikacje/257-raport-zagraniczne-sieci-franczyzowe-w-polsce-cz-1).
7. Sashi C.M., Karuppor D.P., Franchising in global markets: towards a conceptual framework, “International Marketing Review”, 2002, No. 5, pp. 501-502.
8. Ziółkowska M.J., Franczyza. Nowoczesny model rozwoju biznesu, CeDeWu, Warszawa, 2010, s. 11, 112-113.
9. http://www.eff-franchise.com.