Jak zmienić kontakty w korzystne relacje – wyniki badań empirycznych
Main Article Content
Abstrakt
Artykuł ma na celu uzyskanie odpowiedzi na dwa pytania badawcze. Po pierwsze, co w praktyce prowadzenia biznesu jest potrzebne do przekształcenia kontaktu w przynoszącą korzyść relację? I po drugie, czy liczne kontakty osobiste, czyli tak zwane „znajomości” są wystarczające do osiągnięcia trwałego sukcesu w budowaniu relacji biznesowych? Autorzy udzielili odpowiedzi na pytania korzystając z wyników badań przeprowadzonych wśród 419 przedsiębiorstw. W efekcie zaproponowali także schemat procesu rozwoju od kontaktu do korzystnej relacji.
Downloads
Article Details
Autor (Autorzy) artykułu oświadcza, że przesłane opracowanie nie narusza praw autorskich osób trzecich. Wyraża zgodę na poddanie artykułu procedurze recenzji oraz dokonanie zmian redakcyjnych. Przenosi nieodpłatnie na Oficynę Wydawniczą SGH autorskie prawa majątkowe do utworu na polach eksploatacji wymienionych w art. 50 Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych – pod warunkiem, że praca została zaakceptowana do publikacji i opublikowana.
Oficyna Wydawnicza SGH posiada autorskie prawa majątkowe do wszystkich treści czasopisma. Zamieszczenie tekstu artykuły w repozytorium, na stronie domowej autora lub na innej stronie jest dozwolone o ile nie wiąże się z pozyskiwaniem korzyści majątkowych, a tekst wyposażony będzie w informacje źródłowe (w tym również tytuł, rok, numer i adres internetowy czasopisma).
Osoby zainteresowane komercyjnym wykorzystaniem zawartości czasopisma proszone są o kontakt z Redakcją.
Bibliografia
Anderson J.C., Narus J.A. [1991], Partnering As A Focused Marketing Strategy, “California Management Review”, Vol. 33, No. 3, p. 95-113.
Blois K.J. [1997], When is a Relationship “A Relationship”, in: Relationships and Networks in International Markets, Gemünden H.G., Ritter T., Walter A. (eds.), Oxford, Elsevier Science.
Easton G. [1992], Industrial Networks: a Review, in: Industrial Networks. A New View of Reality, Axelsson B., Easton G. (eds.), UK, Routledge.
Farrelly F., Quester P. [2003], The effects of market orientation on trust and commitment: The case of the sponsorship business-to-business relationship, “European Journal of Marketing”, Vol. 37, No. 3/4, p. 530-553.
Ford D. [1980], The Development Of Buyer-Seller Relationships in Industrial Markets, “European Journal of Marketing”, Vol. 13, No. 5/6, p. 339-354.
Ford D., Håkansson H. [2006], IMP – some things achieved: much more to do, “European Journal of Marketing”, Vol. 40, No. 3/4, p. 248-258.
Forsgren M., Holm U., Johanson J. (eds.) [2015], Knowledge, Networks and Power – The Uppsala School of International Business, Palgrave Macmillan.
Håkansson H. (ed.) [1982], International Marketing and Purchasing of Industrial Goods. An Interaction Approach, John Wiley & Sons.
Håkansson H., Ford D. [2002], How should companies interact in business networks?, “Journal of Business Research”, No. 55, p. 133-139.
Håkansson H., Henders B. [1992], International Co-operative Relationships in Technological Development, in: Managing Networks in International Business, M. Forsgren, J. Johanson (eds), Philadelphia, Gordon and Breach, p. 32-46.
Håkansson H., Waluszewski A. [1992], Managing Technological Development: IKEA, the environment and Technology, London, Routledge.
Holmund M., Törnroos J.Å. [1997], What are relationships in business networks, “Management Decision”, Vol. 35, No. 4, p. 304-309.
Johanson J., Mattsson L.G. [1987], Interorganizational Relations in Industrial Systems: A Network Approach Compared with the Transaction-Cost Approach, “International Studies of Management & Organisation”, Vol. 17, No. 1, p. 34-48.
Leszczyński G. [2014], Adaptacja w relacjach business-to-business. Uwarunkowania i efekty, Poznań, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu.
Morgan R.M., Hunt S.D. [1994], The Commitment-Trust Theory of Relationship Marketing, “Journal of Marketing”, Vol. 58, No. 3, p. 43-48.
Ratajczak-Mrozek M. [2009], Główne cechy relacji sieciowych przedsiębiorstw (podejście sieciowe, network approach), „Organizacja i Kierowanie. Organization and Management”, nr 4, s. 75-83.
Szymura-Tyc M. [2015], Internacjonalizacja, innowacyjność i usieciowienie przedsiębiorstw. Podejście holistyczne, Warszawa, Difin.