Zapotrzebowanie polskich sieci franczyzowych na usługi doradcze

Main Article Content

Milena Ratajczak-Mrozek
Filip Nowacki
Paulina Sypniewska

Abstrakt

Rozwój rynku franczyzy powoduje, że przedsiębiorstwa działające w oparciu o taki model biznesu poszukują możliwości wzrostu. Celem artykułu jest wskazanie potrzeb doradczych sieci franczyzowych, co ma pomóc zdiagnozować kierunki rozwoju samych sieci oraz oferowanego im doradztwa. Na podstawie badań autorzy zidentyfikowano także trzy specjalistyczne obszary doradcze, które powinny zyskiwać w przyszłości na znaczeniu.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

Jak cytować
Ratajczak-Mrozek, M. ., Nowacki , . F. ., & Sypniewska, . P. . (2013). Zapotrzebowanie polskich sieci franczyzowych na usługi doradcze. Kwartalnik Nauk O Przedsiębiorstwie, 27(2), 65–71. Pobrano z https://econjournals.sgh.waw.pl/KNoP/article/view/2187
Dział
Dział główny

Bibliografia

1. Altinay L., Implementing international franchising: the role of intrapreneurship, “International Journal of Service Industry Management”, 2004, No. 5, pp. 426-427.
2. Altinay L., Roper A., The entrepreneurial role of organizational members in the internationalization of a franchise system, “International Journal of Entrepreneurial Behaviour & Research”, 2005, No. 3, p. 224.
3. Antonowicz A., Wykorzystanie koncepcji franchisingu w Polsce w latach 1989-2008, ”Zeszyty Naukowe SGGW. Polityki Europejskie, Finanse i Marketing”, 2010, nr 3, s. 211.
4. Hoffman R.C., Preble J.F., Global franchising: current status and future challenges, “Journal of Services Marketing”, 2004, No. 2, pp. 101-102.
5. Raport o rynku franczyzy w Polsce 2012, Profi System, 2012.
6. Raport zagraniczne sieci franczyzowe w Polsce, cz. 1, Arss, 2010, (http://www.arss.com.pl/pl/publikacje/257-raport-zagraniczne-sieci-franczyzowe-w-polsce-cz-1).
7. Sashi C.M., Karuppor D.P., Franchising in global markets: towards a conceptual framework, “International Marketing Review”, 2002, No. 5, pp. 501-502.
8. Ziółkowska M.J., Franczyza. Nowoczesny model rozwoju biznesu, CeDeWu, Warszawa, 2010, s. 11, 112-113.
9. http://www.eff-franchise.com.