Zapotrzebowanie polskich sieci franczyzowych na usługi doradcze
Main Article Content
Abstrakt
Rozwój rynku franczyzy powoduje, że przedsiębiorstwa działające w oparciu o taki model biznesu poszukują możliwości wzrostu. Celem artykułu jest wskazanie potrzeb doradczych sieci franczyzowych, co ma pomóc zdiagnozować kierunki rozwoju samych sieci oraz oferowanego im doradztwa. Na podstawie badań autorzy zidentyfikowano także trzy specjalistyczne obszary doradcze, które powinny zyskiwać w przyszłości na znaczeniu.
Downloads
Article Details
Autor (Autorzy) artykułu oświadcza, że przesłane opracowanie nie narusza praw autorskich osób trzecich. Wyraża zgodę na poddanie artykułu procedurze recenzji oraz dokonanie zmian redakcyjnych. Przenosi nieodpłatnie na Oficynę Wydawniczą SGH autorskie prawa majątkowe do utworu na polach eksploatacji wymienionych w art. 50 Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych – pod warunkiem, że praca została zaakceptowana do publikacji i opublikowana.
Oficyna Wydawnicza SGH posiada autorskie prawa majątkowe do wszystkich treści czasopisma. Zamieszczenie tekstu artykuły w repozytorium, na stronie domowej autora lub na innej stronie jest dozwolone o ile nie wiąże się z pozyskiwaniem korzyści majątkowych, a tekst wyposażony będzie w informacje źródłowe (w tym również tytuł, rok, numer i adres internetowy czasopisma).
Osoby zainteresowane komercyjnym wykorzystaniem zawartości czasopisma proszone są o kontakt z Redakcją.
Bibliografia
2. Altinay L., Roper A., The entrepreneurial role of organizational members in the internationalization of a franchise system, “International Journal of Entrepreneurial Behaviour & Research”, 2005, No. 3, p. 224.
3. Antonowicz A., Wykorzystanie koncepcji franchisingu w Polsce w latach 1989-2008, ”Zeszyty Naukowe SGGW. Polityki Europejskie, Finanse i Marketing”, 2010, nr 3, s. 211.
4. Hoffman R.C., Preble J.F., Global franchising: current status and future challenges, “Journal of Services Marketing”, 2004, No. 2, pp. 101-102.
5. Raport o rynku franczyzy w Polsce 2012, Profi System, 2012.
6. Raport zagraniczne sieci franczyzowe w Polsce, cz. 1, Arss, 2010, (http://www.arss.com.pl/pl/publikacje/257-raport-zagraniczne-sieci-franczyzowe-w-polsce-cz-1).
7. Sashi C.M., Karuppor D.P., Franchising in global markets: towards a conceptual framework, “International Marketing Review”, 2002, No. 5, pp. 501-502.
8. Ziółkowska M.J., Franczyza. Nowoczesny model rozwoju biznesu, CeDeWu, Warszawa, 2010, s. 11, 112-113.
9. http://www.eff-franchise.com.