Treść głównego artykułu

Abstrakt

Przedmiotem debaty były główne elementy wdrażanej od października 2019 r. reformy w sposobie funkcjonowania szkolnictwa wyższego. Omawiane było tło reformy, w tym uwarunkowania historyczne, mentalne środowiska akademickiego, a następnie dyskutowana była faza programowania reformy (m.in. procedury konsultacji), faza wdrażania zmian (m.in. problematyka dopasowania ukazywania się rozporządzeń) oraz sfera nowych czy dodatkowych bodźców, które wprowadziły do życia akademickiego nowe regulacje (np. nowe zasady uzyskiwania punktów przez uczonych za publikacje, nowe zasady ewaluowania, którym podlegają uczelnie, zasady tworzenia statutów).

Słowa kluczowe

szkolnictwo wyższe nauka higher education science

Szczegóły artykułu

Jak cytować
Zybała, A. (2019) „Dyskusja redakcyjna. Reformy w szkolnictwie wyższym”, Studia z Polityki Publicznej, 6(1(21), s. 109–144. Dostępne na: https://econjournals.sgh.waw.pl/KSzPP/article/view/2685 (Udostępniono: 30 kwiecień 2024).

Metrics

Referencje

  1. Dyskusja redakcyjna. Reformy w szkolnictwie wyższym

Inne teksty tego samego autora

<< < 1 2