Znaczenie mediów społecznościowych po wystąpieniu sytuacji kryzysowej
DOI:
https://doi.org/10.33119/SIP.2018.167.2Słowa kluczowe:
bezpieczeństwo, Facebook, kibice, media społecznościowe, sport, YouTubeAbstrakt
W pracy przedstawiono złożoność zachowań użytkowników mediów społecznościowych po wystąpieniu sytuacji kryzysowej o zasięgu lokalnym. Scharakteryzowano sposoby zaspokajania potrzeb informacyjnych, takich jak: poznanie przebiegu zdarzeń, uzyskanie bezpośrednich relacji, wskazanie winnych tragedii. Badania składały się z dwóch części: analizy komentarzy umieszczanych na platformach społecznościowych (Facebook, YouTube) oraz analizy wyników ankiety (n = 23) dotyczącej
celów wykorzystania mediów społecznościowych w związku z zaistniałą tragedią.
Downloads
Bibliografia
2. Cleland J., Racism, Football Fans, and Online Message Boards, „Journal of Sport and Social Issues” 2014, t. 38, nr 5.
3. Cleland, J., Cashmore E., Fans, Racism and British Football in the Twenty-First Century: The Existence of a Colour-Blind’ Ideology, „Journal of Ethnic and Migration Studies” 2014, t. 40, nr 4.
4. Marjak H., Potencjał i rola mediów społecznościowych w zarządzaniu kryzysowym na kolejnych etapach sytuacji kryzysowej, „Logistyka” 2014, nr 5.
5. Rządkowski J. et al., Agresja wśród kibiców piłki nożnej, „Journal of Health Sciences” 2013, t. 3, nr 16.
6. Sahaj T., Kibice i pseudokibice–analiza zjawiska chuligaństwa stadionowego, „Sport Wyczynowy” 2002, t. 7–8.
7. Socha R., Bezpieczeństwo masowych imprez sportowych. Organizacja działań Policji, „Kwartalnik policyjny” 2011, t. 3.
8. Stavros C. et al., Understanding fan motivation for interacting on social media, „Sport Management Review” 2014, t. 17, nr 4.
9. Testa A., The UltraS: An emerging social movement?, „Review of European Studies” 2009, t. 1, nr 2.
10. Yu Y., Wang X., World Cup 2014 in the Twitter World: A big data analysis of sentiments in U. S. sports fans’ tweets, „Computers in Human Behavior” 2015, t. 48.