Treść głównego artykułu
Abstrakt
Zasadniczym celem niniejszego artykułu – mającego charakter wycinkowy i niestanowiącego pełnej weryfikacji podjętego zagadnienia – jest próba identyfikacji obszarów szkoleniowych pracowników wykonawczych zatrudnionych w przemyśle maszynowym. Osiągnięcie celu głównego wymagało zrealizowania celów pośrednich. Na płaszczyźnie projektowej kluczowe było skonstruowanie – pozostającego w ścisłej relacji z badanym sektorem – formularza oceny; na tym etapie rekonstrukcja i interpretacja literatury przedmiotu została wsparta praktycznymi doświadczeniami autorów, obserwacją uczestniczącą oraz twórczą dyskusją wśród celowo dobranych ekspertów. W wymiarze empirycznym intencją autorów było ustalenie, w jakim stopniu – w ramach wyselekcjonowanych obszarów – w przedsiębiorstwach objętych badaniem należy prowadzić szkolenia.
Słowa kluczowe
Szczegóły artykułu
Autor (Autorzy) artykułu oświadcza, że przesłane opracowanie nie narusza praw autorskich osób trzecich. Wyraża zgodę na poddanie artykułu procedurze recenzji oraz dokonanie zmian redakcyjnych. Przenosi nieodpłatnie na Oficynę Wydawniczą SGH autorskie prawa majątkowe do utworu na polach eksploatacji wymienionych w art. 50 Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych – pod warunkiem, że praca została zaakceptowana do publikacji i opublikowana.
Oficyna Wydawnicza SGH posiada autorskie prawa majątkowe do wszystkich treści czasopisma. Zamieszczenie tekstu artykuły w repozytorium, na stronie domowej autora lub na innej stronie jest dozwolone o ile nie wiąże się z pozyskiwaniem korzyści majątkowych, a tekst wyposażony będzie w informacje źródłowe (w tym również tytuł, rok, numer i adres internetowy czasopisma).
Osoby zainteresowane komercyjnym wykorzystaniem zawartości czasopisma proszone są o kontakt z Redakcją.
Referencje
-
1. Abston, K.A., Kupritz, V.W. (2011). Employees as Customer: Exploring Service Climate, Employee Patronage and Turnover. Performance Improvement Quarterly,23(4), 7–26.
2. Berry, L. (1981). The Employee as Customer. Journal of Retail Banking, 3, 8–25.
3. Falencikowski, T., Nogalski, B. (2014). Miejsce modelu biznesu w zarządzaniu strategicznym– podejście przedsiębiorcze. Acta Universitatis Lodziensis, 4(305), 23–35.
4. Friesl, M., Sackmann, S.A., Kremser, S. (2011). Knowledge Sharing in New Organizational Entities. The Impact of Hierarchy, Organizational Context, Micro‑Politics and Suspicion. Cross Cultural Management: An International Journal,] 18(1), 71–86.
5. Griffin, R.W. (1996). Podstawy zarządzania organizacjami. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
6. http://lean.org.pl/courses/standaryzacja‑pracy/
7. http://lean.org.pl/lean‑w‑produkcji/poprawa‑efektywnosci‑ludzi‑i‑maszyn/
8. http://szkolenie.progressproject.pl/szczegoly/planowanie_sterowanie_i_harmonogramowanie_produkcji
9. http://www.langas.pl/szkolenie/134/negocjacje_zakupowe
10. http://www.refa.pl/o‑refa/
11. Koźmiński, A.K., Piotrowski, W. (red.) (2001). Zarządzanie. Teoria i praktyka. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
12. Krawczyk, S. (2011). Logistyka, teoria i praktyka. Część 2. Warszawa: Difin.
13. Lam, A., Lambermont‑Ford, J.P. (2010). Knowledge Sparing in Organizational Contexts: A Motivation‑Based Perspective. Journal of Knowledge Management,14(1), 51–66.
14. Lin, H.F. (2007). Knowledge Sharing and Firm Innovation Capability: An Empirical Study. International Journal of Manpower, 28(3–4), 315–332.
15. Nogalski, B., Niewiadomski, P. (2016). Implementacja metody FMEA w elastycznym przedsiębiorstwie wytwórczym. Przegląd Organizacji, 7, 4–12.
16. Nogalski, B., Ronkowski, R. (2007). Współczesne przedsiębiorstwo. Problemy funkcjonowania i zatrudniania. Toruń: TNOiK „Dom Organizatora”.
17. Penrose, E. (1958). The Theory of the Firm. New York: John Wiley & Sons.
18. Roguszczak, M. (2010). Zarządzanie czasem pracy menedżera. Warszawa: Dom Wydawniczy ELIPSA.
19. Rybak, M. (red.) (1998). Zarządzanie zasobami ludzkimi w firmie. Warszawa: Oficyna Wydawnicza SGH.
20. Sekuła, Z. (1999). Controlling personalny. Istota i przedmiot badań. Bydgoszcz: TNOiK.
21. Stewart, T.A. (2001). The Wealth of Knowledge. Intellectual Capital and the Twenty‑First Century Organization. London: Nicholas Brealey Publishing.
22. Varey, R.J., Lewis, B.R. (1999). A broadened conception of internal marketing. European Journal of Marketing, 33(9/10), 926–944.
23. Wawrzyniak, B. (2001). Od koncepcji do praktyki zarządzania wiedzą w przedsiębiorstwie. W: Zarządzanie wiedzą w przedsiębiorstwie, Warszawa: Polska Fundacja Promocji Kadr.
24. Wit, B., Meyer, R. (1998). Strategy: Process, Content, Context. An International Perspective. London: International Thomson Business Press.
Referencje
2. Berry, L. (1981). The Employee as Customer. Journal of Retail Banking, 3, 8–25.
3. Falencikowski, T., Nogalski, B. (2014). Miejsce modelu biznesu w zarządzaniu strategicznym– podejście przedsiębiorcze. Acta Universitatis Lodziensis, 4(305), 23–35.
4. Friesl, M., Sackmann, S.A., Kremser, S. (2011). Knowledge Sharing in New Organizational Entities. The Impact of Hierarchy, Organizational Context, Micro‑Politics and Suspicion. Cross Cultural Management: An International Journal,] 18(1), 71–86.
5. Griffin, R.W. (1996). Podstawy zarządzania organizacjami. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
6. http://lean.org.pl/courses/standaryzacja‑pracy/
7. http://lean.org.pl/lean‑w‑produkcji/poprawa‑efektywnosci‑ludzi‑i‑maszyn/
8. http://szkolenie.progressproject.pl/szczegoly/planowanie_sterowanie_i_harmonogramowanie_produkcji
9. http://www.langas.pl/szkolenie/134/negocjacje_zakupowe
10. http://www.refa.pl/o‑refa/
11. Koźmiński, A.K., Piotrowski, W. (red.) (2001). Zarządzanie. Teoria i praktyka. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
12. Krawczyk, S. (2011). Logistyka, teoria i praktyka. Część 2. Warszawa: Difin.
13. Lam, A., Lambermont‑Ford, J.P. (2010). Knowledge Sparing in Organizational Contexts: A Motivation‑Based Perspective. Journal of Knowledge Management,14(1), 51–66.
14. Lin, H.F. (2007). Knowledge Sharing and Firm Innovation Capability: An Empirical Study. International Journal of Manpower, 28(3–4), 315–332.
15. Nogalski, B., Niewiadomski, P. (2016). Implementacja metody FMEA w elastycznym przedsiębiorstwie wytwórczym. Przegląd Organizacji, 7, 4–12.
16. Nogalski, B., Ronkowski, R. (2007). Współczesne przedsiębiorstwo. Problemy funkcjonowania i zatrudniania. Toruń: TNOiK „Dom Organizatora”.
17. Penrose, E. (1958). The Theory of the Firm. New York: John Wiley & Sons.
18. Roguszczak, M. (2010). Zarządzanie czasem pracy menedżera. Warszawa: Dom Wydawniczy ELIPSA.
19. Rybak, M. (red.) (1998). Zarządzanie zasobami ludzkimi w firmie. Warszawa: Oficyna Wydawnicza SGH.
20. Sekuła, Z. (1999). Controlling personalny. Istota i przedmiot badań. Bydgoszcz: TNOiK.
21. Stewart, T.A. (2001). The Wealth of Knowledge. Intellectual Capital and the Twenty‑First Century Organization. London: Nicholas Brealey Publishing.
22. Varey, R.J., Lewis, B.R. (1999). A broadened conception of internal marketing. European Journal of Marketing, 33(9/10), 926–944.
23. Wawrzyniak, B. (2001). Od koncepcji do praktyki zarządzania wiedzą w przedsiębiorstwie. W: Zarządzanie wiedzą w przedsiębiorstwie, Warszawa: Polska Fundacja Promocji Kadr.
24. Wit, B., Meyer, R. (1998). Strategy: Process, Content, Context. An International Perspective. London: International Thomson Business Press.