Treść głównego artykułu

Abstrakt

Zasadniczym celem niniejszego artykułu – mającego charakter wycinkowy i niestanowiącego pełnej weryfikacji podjętego zagadnienia – jest próba identyfikacji obszarów szkoleniowych pracowników wykonawczych zatrudnionych w przemyśle maszynowym. Osiągnięcie celu głównego wymagało zrealizowania celów pośrednich. Na płaszczyźnie projektowej kluczowe było skonstruowanie – pozostającego w ścisłej relacji z badanym sektorem – formularza oceny; na tym etapie rekonstrukcja i interpretacja literatury przedmiotu została wsparta praktycznymi doświadczeniami autorów, obserwacją uczestniczącą oraz twórczą dyskusją wśród celowo dobranych ekspertów. W wymiarze empirycznym intencją autorów było ustalenie, w jakim stopniu – w ramach wyselekcjonowanych obszarów – w przedsiębiorstwach objętych badaniem należy prowadzić szkolenia.

Słowa kluczowe

problematyka szkoleń pracowniczych szkolenia pracowników wykonawczych doskonalenie

Szczegóły artykułu

Jak cytować
Nogalski, B. ., & Niewiadomski, P. . (2018). Problematyka szkoleń pracowników wykonawczych w przemyśle maszynowym – eksploracja metodą ekspercką1. Edukacja Ekonomistów I Menedżerów, 47(1), 141–157. https://doi.org/10.5604/01.3001.0012.1420

Referencje

    1. Abston, K.A., Kupritz, V.W. (2011). Employees as Customer: Exploring Service Climate, Employee Patronage and Turnover. Performance Improvement Quarterly,23(4), 7–26.
    2. Berry, L. (1981). The Employee as Customer. Journal of Retail Banking, 3, 8–25.
    3. Falencikowski, T., Nogalski, B. (2014). Miejsce modelu biznesu w zarządzaniu strategicznym– podejście przedsiębiorcze. Acta Universitatis Lodziensis, 4(305), 23–35.
    4. Friesl, M., Sackmann, S.A., Kremser, S. (2011). Knowledge Sharing in New Organizational Entities. The Impact of Hierarchy, Organizational Context, Micro‑Politics and Suspicion. Cross Cultural Management: An International Journal,] 18(1), 71–86.
    5. Griffin, R.W. (1996). Podstawy zarządzania organizacjami. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
    6. http://lean.org.pl/courses/standaryzacja‑pracy/
    7. http://lean.org.pl/lean‑w‑produkcji/poprawa‑efektywnosci‑ludzi‑i‑maszyn/
    8. http://szkolenie.progressproject.pl/szczegoly/planowanie_sterowanie_i_harmonogramowanie_produkcji
    9. http://www.langas.pl/szkolenie/134/negocjacje_zakupowe
    10. http://www.refa.pl/o‑refa/
    11. Koźmiński, A.K., Piotrowski, W. (red.) (2001). Zarządzanie. Teoria i praktyka. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
    12. Krawczyk, S. (2011). Logistyka, teoria i praktyka. Część 2. Warszawa: Difin.
    13. Lam, A., Lambermont‑Ford, J.P. (2010). Knowledge Sparing in Organizational Contexts: A Motivation‑Based Perspective. Journal of Knowledge Management,14(1), 51–66.
    14. Lin, H.F. (2007). Knowledge Sharing and Firm Innovation Capability: An Empirical Study. International Journal of Manpower, 28(3–4), 315–332.
    15. Nogalski, B., Niewiadomski, P. (2016). Implementacja metody FMEA w elastycznym przedsiębiorstwie wytwórczym. Przegląd Organizacji, 7, 4–12.
    16. Nogalski, B., Ronkowski, R. (2007). Współczesne przedsiębiorstwo. Problemy funkcjonowania i zatrudniania. Toruń: TNOiK „Dom Organizatora”.
    17. Penrose, E. (1958). The Theory of the Firm. New York: John Wiley & Sons.
    18. Roguszczak, M. (2010). Zarządzanie czasem pracy menedżera. Warszawa: Dom Wydawniczy ELIPSA.
    19. Rybak, M. (red.) (1998). Zarządzanie zasobami ludzkimi w firmie. Warszawa: Oficyna Wydawnicza SGH.
    20. Sekuła, Z. (1999). Controlling personalny. Istota i przedmiot badań. Bydgoszcz: TNOiK.
    21. Stewart, T.A. (2001). The Wealth of Knowledge. Intellectual Capital and the Twenty‑First Century Organization. London: Nicholas Brealey Publishing.
    22. Varey, R.J., Lewis, B.R. (1999). A broadened conception of internal marketing. European Journal of Marketing, 33(9/10), 926–944.
    23. Wawrzyniak, B. (2001). Od koncepcji do praktyki zarządzania wiedzą w przedsiębiorstwie. W: Zarządzanie wiedzą w przedsiębiorstwie, Warszawa: Polska Fundacja Promocji Kadr.
    24. Wit, B., Meyer, R. (1998). Strategy: Process, Content, Context. An International Perspective. London: International Thomson Business Press.