Wpływ zmiany kosztów transakcyjnych na przekształcenia przedsiębiorstw
Main Article Content
Abstrakt
Rewolucja informatyczna obaliła barierę czasu i przestrzeni, a więc umożliwiła porozumiewanie się w czasie rzeczywistym z całym światem. Jednocześnie, proces globalizacji otwierając rynki pokazał wielkie różnice kosztów, podatków, kursów walut, płac. Zmieniła się relacja pomiędzy ceną zleceń na rynku, a więc kosztami transakcyjnymi a kosztami antologicznych działań w tradycyjnym przedsiębiorstwie, które coraz częściej są wyższe. Celem artykułu jest analiza zmian, jakie dokonały się w gospodarce światowej (w tym rozwój korporacji) i ich wpływu na koszty funkcjonowania polskich przedsiębiorstw. Autor proponuje tworzenie „inteligentnych firm” jako innowacji publicznej.
Downloads
Article Details
Autor (Autorzy) artykułu oświadcza, że przesłane opracowanie nie narusza praw autorskich osób trzecich. Wyraża zgodę na poddanie artykułu procedurze recenzji oraz dokonanie zmian redakcyjnych. Przenosi nieodpłatnie na Oficynę Wydawniczą SGH autorskie prawa majątkowe do utworu na polach eksploatacji wymienionych w art. 50 Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych – pod warunkiem, że praca została zaakceptowana do publikacji i opublikowana.
Oficyna Wydawnicza SGH posiada autorskie prawa majątkowe do wszystkich treści czasopisma. Zamieszczenie tekstu artykuły w repozytorium, na stronie domowej autora lub na innej stronie jest dozwolone o ile nie wiąże się z pozyskiwaniem korzyści majątkowych, a tekst wyposażony będzie w informacje źródłowe (w tym również tytuł, rok, numer i adres internetowy czasopisma).
Osoby zainteresowane komercyjnym wykorzystaniem zawartości czasopisma proszone są o kontakt z Redakcją.
Bibliografia
Beatty J. (2004), Świat według Petera F. Druckera, Warszawa, Studio Emka.
Coase R.H. (1973), The Nature of the Firm, “Economica”, Vol. 4(16).
Foster R., Kaplan S. (2003), Twórcza destrukcja, Łódź, Galaktyka.
Frank R., Cook P. (1995), The Winner Take All Society, New York. Free Press.
Fung W.K., Wind Y. (2008), Konkurencja w płaskim świecie, „Przedsiębiorczość i zarządzanie”, Akademia Leona Koźmińskiego, Warszawa.
Hagen I., Seel I. (2005), The Only Substainable Ede, Harvard Business School Press.
Kotler P., Caslione J.A. (2009), Chaos – zarządzanie i marketing w erze turbulencji, Warszawa, MT Biznes.
Koźmiński A.K. (2004), Zarządzanie w warunkach niepewności, Warszawa,Wydawnictwo PWN.
Szymański W. (2011), Niepewność i niestabilność gospodarcza, Warszawa, Difin.
Wiliamson O.E. (1998), Ekonomiczne instytucje kapitalizmu. Firmy, rynki, relacje kontraktowe, Warszawa, PWE.