Globalizacja, pieniądz, podatki – historia i współczesność
Abstrakt
Artykuł poświęcony jest przemianom, jakie dokonały się w światowej gospodarce oraz w naukach ekonomicznych od Wielkiego Kryzysu lat 30. ub. wieku do współczesnego Kryzysu Globalnego. Szczególną uwagę autor zwraca na zjawisko swobodnego przepływu kapitału ponad granicami, co doprowadziło do osłabienia znaczenia i roli państwa.
Full Text
Bibliografia
Fukuyama F. [2012], wywiad za „Der Spiegel”, przedruk „Forum”, 20-26 luty.
Kotler P., Kotler M. [2015], Winning Global Markets: How Buisnesses Invest and Prosper in the World’s High – Growth Cities, Hoboken, Wiley.
Kotler P. [2016], Twarzą w twarz z kapitalizmem, Warszawa, Wydawnictwo m+biznes.
Kuczyński P. [2013], Ile kosztuje zwariowany świat?, rozmowa G. Sroczyńskiego, „Magazyn Gazeta Wyborcza”, nr 6 z 47 lipca.
MG [2015], Polska 2015, Raport o stanie gospodarki, Ministerstwo Gospodarki, Warszawa.
Orłowski W.M. [2011], Świat do przeróbki, Warszawa, Agora S.A.
Orłowski W.M. [2016], Trzecia faza?, „Polityka”, nr 4.
Pajestka J. [1990], Prolegomena globalizacji, Warszawa, PWN.
Piketty T. [2015], Kapitał w XXI wieku, Warszawa, Krytyka Polityczna.
Szymański W. [2004], Interesy i sprzeczności globalizacji, Warszawa, Difin.
Autor
Autor (Autorzy) artykułu oświadcza, że przesłane opracowanie nie narusza praw autorskich osób trzecich. Wyraża zgodę na poddanie artykułu procedurze recenzji oraz dokonanie zmian redakcyjnych. Przenosi nieodpłatnie na Oficynę Wydawniczą SGH autorskie prawa majątkowe do utworu na polach eksploatacji wymienionych w art. 50 Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych – pod warunkiem, że praca została zaakceptowana do publikacji i opublikowana.
Oficyna Wydawnicza SGH posiada autorskie prawa majątkowe do wszystkich treści czasopisma. Zamieszczenie tekstu artykuły w repozytorium, na stronie domowej autora lub na innej stronie jest dozwolone o ile nie wiąże się z pozyskiwaniem korzyści majątkowych, a tekst wyposażony będzie w informacje źródłowe (w tym również tytuł, rok, numer i adres internetowy czasopisma).
Osoby zainteresowane komercyjnym wykorzystaniem zawartości czasopisma proszone są o kontakt z Redakcją.