Motywy współpracy przedsiębiorstw z podmiotami zagranicznymi
Main Article Content
Abstract
Poszukiwanie nowych źródeł sukcesu rynkowego coraz częściej oznacza odwołanie się do idei współpracy, w tym kooperacji w wymiarze międzynarodowym. W związku z tym pojawia się pytanie, jakie motywy leżą u podstaw współpracy przedsiębiorstw z podmiotami zagranicznymi, oraz czy te motywy są odmienne, w zależności od postrzeganej przez przedsiębiorstwa własnej pozycji konkurencyjnej – czy przedsiębiorstwa lepsze inaczej postrzegają kooperację od firm gorszych lub podobnych do konkurentów? W artykule zostały przedstawione wyniki badania, które na ten temat przeprowadzono wśród 192 przedsiębiorstw.
Downloads
Article Details
The author of the article declares that the submitted article does not infringe the copyrights of third parties. The author agrees to subject the article to the review procedure and to make editorial changes. The author transfers, free of charge, to SGH Publishing House the author's economic rights to the work in the fields of exploitation listed in the Article 50 of the Act of 4 February 1994 on Copyright and Related Rights – provided that the work has been accepted for publication and published.
SGH Publishing House holds economic copyrights to all content of the journal. Placing the text of the article in a repository, on the author's home page or on any other page is allowed as long as it does not involve obtaining economic benefits, and the text will be provided with source information (including the title, year, number and internet address of the journal).
References
2. Gorynia M., Jankowska B., Klastry a międzynarodowa konkurencyjność i internacjonalizacja przedsiębiorstwa, Difin, Warszawa 2008, s. 136.
3. Håkansson H., Product Development in Networks, [w:] Industrial Technological Development: A Network Approach, H. Håkansson (ed.), Croom Helm, London 1987, p. 3.
4. Johanson J., Mattsson L.G., Internationalisation in Industrial Systems – A Network Approach, [w:] Strategies in Global Competition, Hood N., Vahlne J.E. (eds.), Croom Helm, New York 1988, p. 287.
5. Ratajczak-Mrozek M., Sieci biznesowe a przewaga konkurencyjna przedsiębiorstw zaawansowanych technologii na rynkach zagranicznych, Wyd. Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Poznań 2010, s. 54-72.
6. Ratajczak-Mrozek M., Motywy współpracy małych i średnich przedsiębiorstw − wyniki badań, [w:] Kształtowanie konkurencyjności i przewagi konkurencyjnej małych i średnich przedsiębiorstw, Adamik A. (red.), Wyd. C.H. Beck, Warszawa 2011, s. 206-217.
7. Ritter T., Ford D., Interactions between suppliers and customers in business markets, [w:] Rethinking Marketing: Developing a new understanding of markets, Håkansson H., Harrison D., Waluszewski A. (eds.), John Wiley&Sons, Chichester, UK 2004, p. 104.
8. Sudolska A., Stan i potrzeba współpracy przedsiębiorstw w Polsce, [w:] Współpraca przedsiębiorstw w Polsce w procesie budowania ich potencjału innowacyjnego, Popławski W., Sudolska A., Zastempowski M., (red.), Dom Organizatora, Toruń 2008, s. 109.