Wzory zachowań turystycznych przedstawicieli Pokolenia Y
DOI:
https://doi.org/10.33119/SIP.2019.172.1Słowa kluczowe:
branża turystyczna, pokolenie YAbstrakt
Coraz ważniejszą grupą, mającą rosnące znaczenie dla konsumpcji turystycznej, są osoby młode. W prezentowanym artykule autorzy skoncentrowali się na charakterystyce i analizie specyfiki konsumentów pokolenia Y w wieku poniżej 30. roku życia. Zaprezentowane zostały wyniki badania ankietowego, które zostało przeprowadzone wśród studentów. Weryfikacji poddano hipotezy mówiące o dużym znaczeniu Internetu zarówno w procesie planowania wyjazdu, jak i przy dzieleniu się wrażeniami z pobytu. Drugą istotną kwestią, na którą wskazały otrzymane wyniki, jest relatywnie duże znaczenie komfortu podczas wyjazdu. Jednocześnie jednak jawi się potrzeba kontynuacji badań, zwłaszcza mających na celu porównanie wybranych zachowań z innymi grupami wiekowymi.