Problemy funkcjonowania polskiego transportu drogowego w przewozach ładunków

Autor

DOI:

https://doi.org/10.33119/SIP.2019.172.6

Słowa kluczowe:

liberalizm, konkurencja, regulacja, monitorowanie, stan transportu samochodowego

Abstrakt

Unijne regulacje transportu drogowego, jakie aktualnie występują w praktyce, pokazały, że polscy przewoźnicy dobrze odczytali i zrozumieli ich istotę, której celem było stworzenie wolnego przepływu towarów i osób na wspólnym, konkurencyjnym rynku. Stąd też znacząca pozycja polskich przewoźników w przewozach ładunków w UE. Niemniej należy stwierdzić, że zaczynają występować pewne zagrożenia w odniesieniu do dotychczasowych zasad jego funkcjonowania. Dlatego w niniejszym artykule zaprezentowano zarówno teoretyczne rozważania dotyczące cech rynku konkurencyjnego, problematyki monitorowania rynku transportu samochodowego przez ITS Warszawa, jak i stan polskiego transportu samochodowego w przewozach ładunków.

Downloads

Download data is not yet available.

Bibliografia

1. Bentkowska-Senator K., Kordel Z. [2006], Liberalizacja jako instrument kreowania nowych szans rozwoju transportu, TRANSLOG, Szczecin.
2. Dz.U. nr 47 z 1993 r., poz. 211.
3. GUS, „Transport – wyniki działalności” za lata 2005–2015.
4. Liberadzki B. [2003], Wypowiedź dla „Gazety Prawnej”, nr 54.
5. Materiał PAP z 6.06.2017 – prof. P. Borkowski, pracownik Uniwersytetu Gdańskiego.
6. Waśkiewicz J., Kamińska E. [2017], Koszty jednostkowe przedsiębiorstw międzynarodowego transportu ciężarowego operujących głównie na rynku UE, „Transport Samochodowy”, nr 4.

Pobrania

Opublikowane

2019-07-23

Jak cytować

Ślęzak, M., Kordel, Z., & Waśkiewicz, J. (2019). Problemy funkcjonowania polskiego transportu drogowego w przewozach ładunków. Studia I Prace Kolegium Zarządzania I Finansów , (172), 89–99. https://doi.org/10.33119/SIP.2019.172.6

Numer

Dział

Dział główny