Wyobraźnia strategiczna w biznesie

Autor

DOI:

https://doi.org/10.33119/SIP.2018.162.9

Słowa kluczowe:

wyobraźnia, kreatywność, kompetencje, strategie, zmiany

Abstrakt

Artykuł zawiera prezentację wyników badań statutowych nt. wyobraźni strategicznej w biznesie. Badanie polegało na przeprowadzeniu wywiadów z uczestnikami dwóch podyplomowych studiów menedżerskich przy wykorzystaniu kwestionariusza i analizy źródeł wtórnych, tj. raportów firm konsultingowych a także z artykułów prasowych – wywiadów z prezesami spółek na temat ich wizji rozwoju przedsiębiorstw, którymi kierują, pożądanych kompetencji kierowniczych niezbędnych w zarządzaniu i kształtowaniu przyszłości biznesu. W wyniku przeprowadzonych badań określono zakres wyobraźni strategicznej, tj. szerokość i głębokość perspektywy poznawczej dotyczącej otoczenia przedsiębiorstwa i jego najważniejszych zasobów, stanowiących podstawę projektowania zmian w jego strategii.

Downloads

Download data is not yet available.

Bibliografia

1. Disrupt and Grow, 2017 Global CEO Outlook, KPMG International.
2. Dworzecki Z., Wrażliwość kryzysowa przedsiębiorstw, w: Księga Jubileuszowa dla Profesor Marii Romanowskiej, red. Z. Dworzecki, G. Leśniak Łebkowska, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2017.
3. Duczkowska-Małysz K., Duczkowska-Piasecka M., Przyszłość konkurencji wobec niestabilności globalnej, w: Narastająca niestabilność gospodarki a konkurencyjność przedsiębiorstw, red. R. Sobiecki, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2014.
4. Giddens A., Socjologia, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2012.
5. Global Human Capital Trends in 2016. The New Organization Different by Design, Deloitte University Press, 2016.
6. Gorzelana-Królikowska D., Wyobraźnia strategiczna polskich menedżerów w artykułach prasy codziennej, czasopismach i wywiadach z nimi, VI edycja niestacjonarnych studiów doktoranckich Kolegium Zarządzania i Finansów SGH, Warszawa 2017 (opracowanie niepublikowane).
7. Leśniak-Łebkowska G., Drabina zaufania i kapitał społeczny jako podstawy rozwoju zarządzania strategicznego przedsiębiorstwem w XXI wieku, „Studia Oeconomica Posnaniensia” 2017, vol. 5, no. 9.
8. Leśniak-Łebkowska G., Bochniarz Z., Agile Management Education for the Future: The Role of Trust and Social Capital, referat na konferencję “Future Education” organizowaną przez World Academy of Art and Science, World University Consortium i Roma Tre University, Rzym, 16–18.11.2017.
9. Morgan G., Obrazy organizacji, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2001.
10. Morgan G., Wyobraźnia organizacyjna, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2001.
11. Pierzchalski A., Wyobraźnia twórcza – o źródłach teoretyzowania w nauce o polityce, „Teoria Polityki” 2017, nr 1, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków.
12. Psychologia. Podręcznik akademicki, t. 2, red. J. Strelau, D. Doliński, Gdańskie Wydawnictwo Pedagogiczne, Gdańsk 2007.
13. Rószkiewicz M., Metody ilościowe w badaniach marketingowych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2002.
14. Soldecka N., Wyobraźnia strategiczna polskich menedżerów w artykułach prasy codziennej, VI edycja niestacjonarnych studiów doktoranckich Kolegium Zarządzania i Finansów SGH, Warszawa 2017 (materiał niepublikowany).
15. Zachowania polskich grup kapitałowych w czasach kryzysu, red. Z. Dworzecki, W. Mierzejewska, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2015.
16. Zatoński A., T-Mobile odwraca spadkowy trend, „Puls Biznesu”, nr 44 (4807).

Pobrania

Opublikowane

2019-08-07

Jak cytować

Dworzecki, Z., & Leśniak-Łebkowska, G. (2019). Wyobraźnia strategiczna w biznesie. Studia I Prace Kolegium Zarządzania I Finansów , (162), 115–142. https://doi.org/10.33119/SIP.2018.162.9

Numer

Dział

Dział główny