Treść głównego artykułu
Abstrakt
W artykule przedstawiono charakterystykę pokolenia nowej gospodarki w kontekście badań empirycznych dotyczących oczekiwań zawodowych maturzystów. Jest to grupa społeczna, która w najbliższych latach wejdzie na rynek pracy. Charakteryzuje się deklarowaną dużą mobilnością, chęcią doskonalenia i przedsiębiorczością. Wyniki badań pokazują prawdopodobne uwarunkowania, na które będą musieli przygotować się w najbliższych latach pracodawcy. Na tym tle zaprezentowano implikacje dla współczesnej funkcji personalnej w kontekście optymalizacji potencjału wnoszonego do organizacji przez pracowników najmłodszych pokoleń. W artykule wskazano kierunki rozwoju oraz konieczne zmiany, które w najbliższych kilku latach będą dotyczyć funkcji personalnej.
Słowa kluczowe
Szczegóły artykułu
Autor (Autorzy) artykułu oświadcza, że przesłane opracowanie nie narusza praw autorskich osób trzecich. Wyraża zgodę na poddanie artykułu procedurze recenzji oraz dokonanie zmian redakcyjnych. Przenosi nieodpłatnie na Oficynę Wydawniczą SGH autorskie prawa majątkowe do utworu na polach eksploatacji wymienionych w art. 50 Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych – pod warunkiem, że praca została zaakceptowana do publikacji i opublikowana.
Oficyna Wydawnicza SGH posiada autorskie prawa majątkowe do wszystkich treści czasopisma. Zamieszczenie tekstu artykuły w repozytorium, na stronie domowej autora lub na innej stronie jest dozwolone o ile nie wiąże się z pozyskiwaniem korzyści majątkowych, a tekst wyposażony będzie w informacje źródłowe (w tym również tytuł, rok, numer i adres internetowy czasopisma).
Osoby zainteresowane komercyjnym wykorzystaniem zawartości czasopisma proszone są o kontakt z Redakcją.
Referencje
-
1. Aniszewska, G. (2015). Zmiany pokoleniowe a decyzje i wybory konsumenckie. Marketing i Rynek, 1, 2–7.
2. Baran, M., Kłos, M. (2014). Pokolenie Y – prawdy i mity w kontekście zarządzania pokoleniami. Marketing i Rynek, 5, 923–929.
3. Ericsson Consumerlab (2013). An Ericsson Consumer Insight Summery Report: Young Professionals At Work. White Plains (USA): Ericsson Consumerlab Publishing.
4. Fazlagić, J. A. (2008). Charakterystyka pokolenia Y. e-mentor, 3 (25), 11.
5. Fazlagić, J. A. (2018). http://fazlagic.pl/wp-content/uploads/2017/02/Pokolenie-Y-oczami-Y-ka.pdf (13.12.2018).
6. Gadomska-Lila, K. (2015). Pokolenie Y wyzwaniem dla zarządzania zasobami ludzkimi. Zarządzanie Zasobami Ludzkimi, 1 (102), 26–29.
7. Kawka, T. (2014). Wynagrodzenia w organizacjach nowej gospodarki. Uwarunkowania. Funkcje. Konfiguracja. Wrocław: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu.
8. Kmiotek, K. (2012). Pokolenie Y jako wyzwanie dla zarządzania zasobami ludzkimi. Zeszyty Naukowe Politechniki Rzeszowskiej. Zarządzanie i Marketing, 19 (2), 51 59.
9. Mazur-Wierzbicka, E. (2015). Kompetencje pokolenia Y – wybrane zagadnienia. Studia i Prace Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania Uniwersytetu Szczecińskiego, 39 (3), 307–320.
10. Nieżurawska, J., Karaszewska, H., Dziadkiewicz, A. (2017). Attractiveness of cafeteria systems as viewed by generation Z. International Journal of Economics and Management Engineering, 10(2), 684–688. http://www.waset.org/publications/10006128 (01.02.2019).
11. Piątek, W., Kobylińska, U. (2018). Oczekiwania pokolenia Y wobec rynku pracy na przykładzie Polski i Hiszpanii. Akademia Zarządzania. Kwartalnik Wydziału Inżynierii Zarządzania Politechniki Białostockiej, 2 (2), 81–107.
12. Robak, E. (2018a). Postrzeganie firm rodzinnych i ich atrakcyjności jako pracodawców przez przedstawicieli najmłodszych pokoleń na rynku pracy. Przedsiębiorczość i Zarządzanie, 19 (7), cz. II, 455–469.
13. Robak, E. (2018b). Uwarunkowania współpracy pracowników z pokolenia Y. Studia i Prace Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania Uniwersytetu Szczecińskiego, 52 (3), 245–254.
14. Rogozińska-Pawełczyk, A. (red.) (2014). Pokolenia na rynku pracy. Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego.
15. Rudawska, A., Szarek, M. (2014). Postawy studentów względem pracy zespołowej i ich zespołowa efektywność. e-mentor, 3 (55), 16.
16. Shih Yung, Ch. (2012). Millennials in the Workplace: A Conceptual Analysis of Millennials’ Leadership and Followership Styles. International Journal of Human Resource Studies, 2 (2), 71–83.
17. Ziomek, A. (2016). Zatrudnienie i bezrobocie wśród młodzieży w Polsce i w krajach Unii Europejskiej. Rynek Pracy, 3 (158), 59–63.
18. Żarczyńska-Dobiesz, A., Chomątowska, B. (2014). Pokolenie „Z” na rynku pracy – wyzwania dla zarządzania zasobami ludzkimi. Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 350, 405–415.
Referencje
2. Baran, M., Kłos, M. (2014). Pokolenie Y – prawdy i mity w kontekście zarządzania pokoleniami. Marketing i Rynek, 5, 923–929.
3. Ericsson Consumerlab (2013). An Ericsson Consumer Insight Summery Report: Young Professionals At Work. White Plains (USA): Ericsson Consumerlab Publishing.
4. Fazlagić, J. A. (2008). Charakterystyka pokolenia Y. e-mentor, 3 (25), 11.
5. Fazlagić, J. A. (2018). http://fazlagic.pl/wp-content/uploads/2017/02/Pokolenie-Y-oczami-Y-ka.pdf (13.12.2018).
6. Gadomska-Lila, K. (2015). Pokolenie Y wyzwaniem dla zarządzania zasobami ludzkimi. Zarządzanie Zasobami Ludzkimi, 1 (102), 26–29.
7. Kawka, T. (2014). Wynagrodzenia w organizacjach nowej gospodarki. Uwarunkowania. Funkcje. Konfiguracja. Wrocław: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu.
8. Kmiotek, K. (2012). Pokolenie Y jako wyzwanie dla zarządzania zasobami ludzkimi. Zeszyty Naukowe Politechniki Rzeszowskiej. Zarządzanie i Marketing, 19 (2), 51 59.
9. Mazur-Wierzbicka, E. (2015). Kompetencje pokolenia Y – wybrane zagadnienia. Studia i Prace Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania Uniwersytetu Szczecińskiego, 39 (3), 307–320.
10. Nieżurawska, J., Karaszewska, H., Dziadkiewicz, A. (2017). Attractiveness of cafeteria systems as viewed by generation Z. International Journal of Economics and Management Engineering, 10(2), 684–688. http://www.waset.org/publications/10006128 (01.02.2019).
11. Piątek, W., Kobylińska, U. (2018). Oczekiwania pokolenia Y wobec rynku pracy na przykładzie Polski i Hiszpanii. Akademia Zarządzania. Kwartalnik Wydziału Inżynierii Zarządzania Politechniki Białostockiej, 2 (2), 81–107.
12. Robak, E. (2018a). Postrzeganie firm rodzinnych i ich atrakcyjności jako pracodawców przez przedstawicieli najmłodszych pokoleń na rynku pracy. Przedsiębiorczość i Zarządzanie, 19 (7), cz. II, 455–469.
13. Robak, E. (2018b). Uwarunkowania współpracy pracowników z pokolenia Y. Studia i Prace Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania Uniwersytetu Szczecińskiego, 52 (3), 245–254.
14. Rogozińska-Pawełczyk, A. (red.) (2014). Pokolenia na rynku pracy. Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego.
15. Rudawska, A., Szarek, M. (2014). Postawy studentów względem pracy zespołowej i ich zespołowa efektywność. e-mentor, 3 (55), 16.
16. Shih Yung, Ch. (2012). Millennials in the Workplace: A Conceptual Analysis of Millennials’ Leadership and Followership Styles. International Journal of Human Resource Studies, 2 (2), 71–83.
17. Ziomek, A. (2016). Zatrudnienie i bezrobocie wśród młodzieży w Polsce i w krajach Unii Europejskiej. Rynek Pracy, 3 (158), 59–63.
18. Żarczyńska-Dobiesz, A., Chomątowska, B. (2014). Pokolenie „Z” na rynku pracy – wyzwania dla zarządzania zasobami ludzkimi. Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 350, 405–415.