Treść głównego artykułu
Abstrakt
W artykule ukazano zależność występującą między ułatwieniami oferowanymi kobietom przez pracodawców a ich wizerunkiem na rynku pracy. Przedstawiono model kształto‑ wania wizerunku pracodawcy. Ukazano także jakie ułatwienia są oferowane kobietom przez pracodawców. Stwierdzono, że pozytywnie wpływają one zarówno na osiąganie przez kobiety równowagi praca – życie jak i na wizerunek pracodawcy. Ważne jednak, by oferowane ułatwienia były zbieżne z oczekiwaniami pracowników, a jak wynika z badań, ten warunek często nie jest spełniony
Słowa kluczowe
Szczegóły artykułu
Autor (Autorzy) artykułu oświadcza, że przesłane opracowanie nie narusza praw autorskich osób trzecich. Wyraża zgodę na poddanie artykułu procedurze recenzji oraz dokonanie zmian redakcyjnych. Przenosi nieodpłatnie na Oficynę Wydawniczą SGH autorskie prawa majątkowe do utworu na polach eksploatacji wymienionych w art. 50 Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych – pod warunkiem, że praca została zaakceptowana do publikacji i opublikowana.
Oficyna Wydawnicza SGH posiada autorskie prawa majątkowe do wszystkich treści czasopisma. Zamieszczenie tekstu artykuły w repozytorium, na stronie domowej autora lub na innej stronie jest dozwolone o ile nie wiąże się z pozyskiwaniem korzyści majątkowych, a tekst wyposażony będzie w informacje źródłowe (w tym również tytuł, rok, numer i adres internetowy czasopisma).
Osoby zainteresowane komercyjnym wykorzystaniem zawartości czasopisma proszone są o kontakt z Redakcją.
Referencje
-
1. Ambroziewiczowa, A. (1917), Praca przemysłowa kobiet polskich: referat przedstawionyna Zjeździe Kobiet Polskich w Krakowie, Drukarnia “Głosu Narodu”, Kraków.
2. Backhaus, K., Tikoo, S. (2004), Conceptualizing and researching employer branding,“Career Development International”, 9 (4/5).
3. Baruk, A.I. (2006), Marketing personalny jako instrument kreowania wizerunku firmy,Difin, Warszawa.
4. Borkowska, S. (2007), Motywacja i motywowanie, w: H. Król, A. Ludwiczyński(red.), Zarządzanie zasobami ludzkimi. Tworzenie kapitału ludzkiego organizacji,Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
5. Borkowska, S. (2011), Ile pracy, ile życia poza nią?, w: S. Borkowska (red.), Programypraca – życie z teorii i praktyki, IPiSS, Warszawa.82 Urszula BukowskaBukowska, U. (2012), Kształtowanie wewnętrznego wizerunku pracodawcy – implikacjedla jakości życia w pracy, w: T. Sikora, M. Giemza (red.), Praktyka zarządzania jako-ścią w XXI wieku, Wydawnictwa Naukowe PTTŻ, Kraków.
6. Mitchell, R.K., Agle, B.R., Wood, D.J. (1997), Toward a Theory of StakeholderIdentification and Salience: Defining the Principle of Who and What Really Counts,“Academy of Management Review”, 22 (4).
7. Orrick, D. (2008), Developing Brand Recognition, “Law & Order”, 56 (9).
8. Rawłuszko, M. (2008), Polityka równych szans a zarządzanie różnorodnością, w:Przewodnik dobrych praktyk. Firma równych szans, EQUAL, Fundacja Feminoteka,Warszawa.
9. Seymen, O.A. (2006), The cultural diversity phenomenon in organisations and different approachesfor effective cultural diversity management: a literary review, “Cross CulturalManagement: An International Journal”, 13 (4).
10. www.firmaprzyjaznamamie.pl, data pobrania: 15 września 2013.
11. www.mikolaj.org.pl/konkurs‑mama‑w‑pracy‑3/ , data pobrania: 15 września 2013
Referencje
2. Backhaus, K., Tikoo, S. (2004), Conceptualizing and researching employer branding,“Career Development International”, 9 (4/5).
3. Baruk, A.I. (2006), Marketing personalny jako instrument kreowania wizerunku firmy,Difin, Warszawa.
4. Borkowska, S. (2007), Motywacja i motywowanie, w: H. Król, A. Ludwiczyński(red.), Zarządzanie zasobami ludzkimi. Tworzenie kapitału ludzkiego organizacji,Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
5. Borkowska, S. (2011), Ile pracy, ile życia poza nią?, w: S. Borkowska (red.), Programypraca – życie z teorii i praktyki, IPiSS, Warszawa.82 Urszula BukowskaBukowska, U. (2012), Kształtowanie wewnętrznego wizerunku pracodawcy – implikacjedla jakości życia w pracy, w: T. Sikora, M. Giemza (red.), Praktyka zarządzania jako-ścią w XXI wieku, Wydawnictwa Naukowe PTTŻ, Kraków.
6. Mitchell, R.K., Agle, B.R., Wood, D.J. (1997), Toward a Theory of StakeholderIdentification and Salience: Defining the Principle of Who and What Really Counts,“Academy of Management Review”, 22 (4).
7. Orrick, D. (2008), Developing Brand Recognition, “Law & Order”, 56 (9).
8. Rawłuszko, M. (2008), Polityka równych szans a zarządzanie różnorodnością, w:Przewodnik dobrych praktyk. Firma równych szans, EQUAL, Fundacja Feminoteka,Warszawa.
9. Seymen, O.A. (2006), The cultural diversity phenomenon in organisations and different approachesfor effective cultural diversity management: a literary review, “Cross CulturalManagement: An International Journal”, 13 (4).
10. www.firmaprzyjaznamamie.pl, data pobrania: 15 września 2013.
11. www.mikolaj.org.pl/konkurs‑mama‑w‑pracy‑3/ , data pobrania: 15 września 2013