Mała firma niszowa – próba zdefiniowania

Piotr Barczak (1)
(1) Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, Polska

Abstrakt

Głównym celem artykułu jest wskazanie – na podstawie analizy literatury oraz wyników badań własnych autora – przesłanek wyboru strategii niszy rynkowej oraz implementacji marketingu niszowego przez małe firmy, często o charakterze rodzinnym, a także omówienie podstawowych kryteriów wykorzystywanych w celu wyodrębnienia kategorii „firma niszowa”. Zdaniem autora, koncentracja w niszy jest atrakcyjnym sposobem działania dla małych firm i sposobem konkurowania. Przemawiają za tym następujące argumenty: uzyskiwanie wyższej rentowności sprzedaży, ochrona przed globalnymi konkurentami sprzedającymi tanio i masowo, bliższy kontakt z klientami oraz długoterminowy rozwój firm. Dzięki temu unikają one nadmiernego ryzyka, a tym samym ograniczają zagrożenie ponoszenia strat.

Bibliografia

Read More

Autor

Piotr Barczak
Barczak, P. (2018). Mała firma niszowa – próba zdefiniowania. Kwartalnik Nauk O Przedsiębiorstwie, 47(2), 21–27. https://doi.org/10.5604/01.3001.0012.4726