Differences in the perception of added value for companies and values for the customer in the supply chain

Main Article Content

Piotr Barczak

Abstract

Demand creates supply chains. They adapt to consumer behavior. Emotions, loyalty and satisfaction are important factors in supply chains. Entrepreneurs must control their emotions. Their behavior is dominated by economic factors, not emotions. Dualism of behavior in supply chains determines different methods of value measurement. The article presents a model of building added value and value for the customer in supply chains.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Barczak, P. (2018). Differences in the perception of added value for companies and values for the customer in the supply chain. Kwartalnik Nauk O Przedsiębiorstwie, 49(4), 75–82. https://doi.org/10.5604/01.3001.0012.8122
Section
Articles

References

Adler B.R., Rosenfeld L.B., Proctor R.F. II [2007], Relacje interpersonalne. Proces porozumiewania się, Poznań, Dom Wydawniczy Rebis, s. 217-247.

Barczak P. [2017], Kreowanie wartości w łańcuchu dostaw przez małe firmy niszowe, praca doktorska, Warszawa, Oficyna Wydawnicza SGH.

Drucker P.F. [1998], Praktyka zarządzania, AE w Krakowie, Czytelnik Nowoczesność, s. 72.

Gattorna J. [2013], Dynamiczne łańcuchy dostaw. Wartość tworzą ludzie, Suchy Las k. Poznania, Eurologistics, s. 227-228.

Kotler Ph. [2005], Marketing, Wyd. I, Poznań, Dom Wydawniczy Rebis, s. 60.

Krawczyk S. (red.) [2011], Logistyka. Teoria i praktyka, Tom I, Warszawa, Difin, s. 103-106.

Matwiejczuk R. [2006], Zarządzanie marketingowo- logistyczne. Wartość i efektywność, Studia Ekonomiczne, Warszawa, C.H. Beck.

Porter M.E. [2006], Przewaga konkurencyjna, osiąganie i utrzymywanie lepszych wyników, Gliwice, Helion, s. 193.

Russell J.A. [1980], A Circumplex Model of Affect, “Journal of Personality and Social Psychology”, Vol. 39(6), p. 1161-1178.

Rutkowski K. (red.) [2005], Logistyka dystrybucji. Specyfika. Tendencje rozwojowe. Dobre praktyki, Warszawa, Oficyna Wydawnicza SGH, s. 74.

Stewart G.B. III [2013], Best-Practice EVA: The Definitive Guide to Measuring and Maximizing Shareholder Value, New Jersey, J. Wiley and Sons, p. 442-468.

Strauss B., Neuhaus P. [1997], The qualitative satisfaction model, “International Journal of Service Industry Management”, Vol. 8(3), MCB University Press, p. 236-248.

Urban W., Siemieniako D. [2008], Lojalność klientów. Modele, motywacje, pomiar, Warszawa, PWN, s. 35.

Zeithaml V.A. [1988], Consumer Perceptions of Price, Quality and Value: A Means-End Model and Synthesis of Evidence, “Journal of Marketing”, Vol. 52, p. 2-22.