Analiza możliwości zastosowania metod wyceny przedsiębiorstw do startupów

Autor

DOI:

https://doi.org/10.33119/SIP.2019.174.3

Słowa kluczowe:

metody wyceny, wycena przedsiębiorstwa, symulacja, startup

Abstrakt

W artykule podjęto problematykę tradycyjnych metod wyceny przedsiębiorstw i możliwości ich zastosowania do obecnie modnych, innowacyjnych przedsiębiorstw, jakimi są startupy. Autorzy, bazując na doświadczeniu we współpracy z lokalnym środowiskiem startupowym, w tym również w obszarze inwestowania kapitału zalążkowego, stwierdzają, iż problem wyceny przedsięwzięć stanowi niezwykle istotne wyzwanie dla inwestorów oraz samych założycieli startupów. Artykuł jako pierwszy z cyklu publikacji poświęcony został analizie znanych w teorii i praktyce pięciu grup metod wyceny przedsiębiorstw w kontekście możliwości ich zastosowania do wyceny startupów. Niniejsza publikacja wskazuje na zalety i wady stosowanych metod wyceny przedsiębiorstw oraz nakreśla dylematy i wyzwania, przed jakimi stają inwestorzy oraz założyciele startupów.

Downloads

Download data is not yet available.

Pobrania

Opublikowane

2019-08-22

Jak cytować

Czyżewska, M., Kozioł, K., & Pitera, R. (2019). Analiza możliwości zastosowania metod wyceny przedsiębiorstw do startupów. Studia I Prace Kolegium Zarządzania I Finansów , (174), 47–63. https://doi.org/10.33119/SIP.2019.174.3

Numer

Dział

Dział główny