Wartość przedsiębiorstwa społecznego w systemie rynkowym społeczeństwa obywatelskiego

Ewelina Florczak (1)
(1) Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, Polska

Abstrakt

W ramach artykułu została przedstawiona koncepcja modelu wartości przedsiębiorstwa społecznego w systemie rynkowym społeczeństwa obywatelskiego. Istotą artykułu jest wyodrębnienie elementów modelu określającego umiejscowienie przedsiębiorstwa społecznego w otoczeniu rynkowym, a także wyodrębnienie relacji między tymi elementami. W artykule wskazano potrzebę określenia obszarów parametryzacji społecznej wartości dodanej przedsiębiorstwa społecznego, które to ostatecznie określają jego wartość na rynku. Główna idea opiera się na uwzględnieniu takich składowych modelu jak popyt, podaż, konsument oraz potrzeby społeczne i konsumenckie.
W tekście skupiono się na kluczowych wątkach problemowych:
1. Zlokalizowanie w systemie rynkowym przedsiębiorstwa społecznego.
2. Wyodrębnienie kluczowych elementów powiązanych z przedsiębiorstwem społecznym w systemie rynkowym.
3. Zdefiniowanie roli poszczególnych elementów systemu w funkcjonowaniu przedsiębiorstw społecznych.
4. Określenie specyfiki relacji w systemie rynkowym między przedsiębiorstwem społecznym a wyodrębnionymi elementami systemu.
5. Określenie miejsca generowania społecznej wartości dodanej w systemie.

Bibliografia

Read More

Autor

Ewelina Florczak
Florczak, E. (2023). Wartość przedsiębiorstwa społecznego w systemie rynkowym społeczeństwa obywatelskiego. Kwartalnik Nauk O Przedsiębiorstwie, 70(4), 19–35. https://doi.org/10.33119/KNoP.2023.70.4.2