Main Article Content
Abstract
Celem artykułu jest diagnoza poziomu kompetencji przedstawicieli generacji NEET oraz opracowanie na tej podstawie rankingu kompetencji. Na potrzeby artykułu przeprowadzono studia literatury przedmiotu oraz dokonano analizy wyników badań empirycznych z wykorzystaniem pakietu IBM Predictive Solution 5. Na początku artykułu ukazano heterogeniczność generacji NEET. Następnie przedstawiono założenia metodyczne badań oraz przyjęte mieszane podejście do definiowania kompetencji, a także dokonano charakterystyki próby badawczej. Omówiono również wyniki badań sondażowych, zrealizowanych na próbie osób młodych należących do grupy NEET w województwie świętokrzyskim. Na zakończenie wskazano ograniczenia zrealizowanych badań oraz kierunki dalszych badań nad generacją NEET.
Article Details
The author of the article declares that the submitted article does not infringe the copyrights of third parties. The author agrees to subject the article to the review procedure and to make editorial changes. The author transfers, free of charge, to SGH Publishing House the author's economic rights to the work in the fields of exploitation listed in the Article 50 of the Act of 4 February 1994 on Copyright and Related Rights – provided that the work has been accepted for publication and published.
SGH Publishing House holds economic copyrights to all content of the journal. Placing the text of the article in a repository, on the author's home page or on any other page is allowed as long as it does not involve obtaining economic benefits, and the text will be provided with source information (including the title, year, number and internet address of the journal).
References
-
1. Eurofound (2016). Exploring the diversity of NEETs. Luxembourg.
2. Eurofound (2012). NEETs – Young People Not in Employment, Education or Training. Characteristics,Costs and Policy Responses in Europe. Luxembourg.
3. Lula, P., Oczkowska, R., Wiśniewska, S. (2018). Identyfikacja oczekiwań pracodawcówdotyczących kompetencji zatrudnianych pracowników na podstawie eksploracyjnejanalizy ofert pracy. Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu,507, 133–141Nagel, K. (2013). Wpływ kryzysu na sytuację osób młodych na rynku pracy na przykładziewybranych krajów. Humanities and Social Sciences, XVIII(4), 97–109.
4. OECD (2008a). Jobs for youth: Japan. Paris.
5. OECD (2008b). Jobs for youth: Korea. Paris.
6. Serafin-Juszczak, B. (2014). NEET – nowa kategoria młodzieży zagrożonej wykluczeniemspołecznym. Acta Universitatis Lodziensis. Folia Sociologica, 49, 45–61.
7. Wiśniewska, S. (2015). Development of Employee Competencies as a Determinant ofEmployability in the Modern Labor Market. Human Resource Management, 6, 131–143.
References
2. Eurofound (2012). NEETs – Young People Not in Employment, Education or Training. Characteristics,Costs and Policy Responses in Europe. Luxembourg.
3. Lula, P., Oczkowska, R., Wiśniewska, S. (2018). Identyfikacja oczekiwań pracodawcówdotyczących kompetencji zatrudnianych pracowników na podstawie eksploracyjnejanalizy ofert pracy. Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu,507, 133–141Nagel, K. (2013). Wpływ kryzysu na sytuację osób młodych na rynku pracy na przykładziewybranych krajów. Humanities and Social Sciences, XVIII(4), 97–109.
4. OECD (2008a). Jobs for youth: Japan. Paris.
5. OECD (2008b). Jobs for youth: Korea. Paris.
6. Serafin-Juszczak, B. (2014). NEET – nowa kategoria młodzieży zagrożonej wykluczeniemspołecznym. Acta Universitatis Lodziensis. Folia Sociologica, 49, 45–61.
7. Wiśniewska, S. (2015). Development of Employee Competencies as a Determinant ofEmployability in the Modern Labor Market. Human Resource Management, 6, 131–143.