Treść głównego artykułu
Abstrakt
Celem artykułu jest diagnoza poziomu kompetencji przedstawicieli generacji NEET oraz opracowanie na tej podstawie rankingu kompetencji. Na potrzeby artykułu przeprowadzono studia literatury przedmiotu oraz dokonano analizy wyników badań empirycznych z wykorzystaniem pakietu IBM Predictive Solution 5. Na początku artykułu ukazano heterogeniczność generacji NEET. Następnie przedstawiono założenia metodyczne badań oraz przyjęte mieszane podejście do definiowania kompetencji, a także dokonano charakterystyki próby badawczej. Omówiono również wyniki badań sondażowych, zrealizowanych na próbie osób młodych należących do grupy NEET w województwie świętokrzyskim. Na zakończenie wskazano ograniczenia zrealizowanych badań oraz kierunki dalszych badań nad generacją NEET.
Słowa kluczowe
Szczegóły artykułu
Autor (Autorzy) artykułu oświadcza, że przesłane opracowanie nie narusza praw autorskich osób trzecich. Wyraża zgodę na poddanie artykułu procedurze recenzji oraz dokonanie zmian redakcyjnych. Przenosi nieodpłatnie na Oficynę Wydawniczą SGH autorskie prawa majątkowe do utworu na polach eksploatacji wymienionych w art. 50 Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych – pod warunkiem, że praca została zaakceptowana do publikacji i opublikowana.
Oficyna Wydawnicza SGH posiada autorskie prawa majątkowe do wszystkich treści czasopisma. Zamieszczenie tekstu artykuły w repozytorium, na stronie domowej autora lub na innej stronie jest dozwolone o ile nie wiąże się z pozyskiwaniem korzyści majątkowych, a tekst wyposażony będzie w informacje źródłowe (w tym również tytuł, rok, numer i adres internetowy czasopisma).
Osoby zainteresowane komercyjnym wykorzystaniem zawartości czasopisma proszone są o kontakt z Redakcją.
Referencje
-
1. Eurofound (2016). Exploring the diversity of NEETs. Luxembourg.
2. Eurofound (2012). NEETs – Young People Not in Employment, Education or Training. Characteristics,Costs and Policy Responses in Europe. Luxembourg.
3. Lula, P., Oczkowska, R., Wiśniewska, S. (2018). Identyfikacja oczekiwań pracodawcówdotyczących kompetencji zatrudnianych pracowników na podstawie eksploracyjnejanalizy ofert pracy. Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu,507, 133–141Nagel, K. (2013). Wpływ kryzysu na sytuację osób młodych na rynku pracy na przykładziewybranych krajów. Humanities and Social Sciences, XVIII(4), 97–109.
4. OECD (2008a). Jobs for youth: Japan. Paris.
5. OECD (2008b). Jobs for youth: Korea. Paris.
6. Serafin-Juszczak, B. (2014). NEET – nowa kategoria młodzieży zagrożonej wykluczeniemspołecznym. Acta Universitatis Lodziensis. Folia Sociologica, 49, 45–61.
7. Wiśniewska, S. (2015). Development of Employee Competencies as a Determinant ofEmployability in the Modern Labor Market. Human Resource Management, 6, 131–143.
Referencje
2. Eurofound (2012). NEETs – Young People Not in Employment, Education or Training. Characteristics,Costs and Policy Responses in Europe. Luxembourg.
3. Lula, P., Oczkowska, R., Wiśniewska, S. (2018). Identyfikacja oczekiwań pracodawcówdotyczących kompetencji zatrudnianych pracowników na podstawie eksploracyjnejanalizy ofert pracy. Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu,507, 133–141Nagel, K. (2013). Wpływ kryzysu na sytuację osób młodych na rynku pracy na przykładziewybranych krajów. Humanities and Social Sciences, XVIII(4), 97–109.
4. OECD (2008a). Jobs for youth: Japan. Paris.
5. OECD (2008b). Jobs for youth: Korea. Paris.
6. Serafin-Juszczak, B. (2014). NEET – nowa kategoria młodzieży zagrożonej wykluczeniemspołecznym. Acta Universitatis Lodziensis. Folia Sociologica, 49, 45–61.
7. Wiśniewska, S. (2015). Development of Employee Competencies as a Determinant ofEmployability in the Modern Labor Market. Human Resource Management, 6, 131–143.