Treść głównego artykułu

Abstrakt

Celem niniejszego opracowania jest wskazanie możliwości i narzędzi kształtowania wizerunku pracodawcy na przykładzie działań realizowanych przez Skanska S.A. W arty‑ kule zaprezentowano problemy definicyjne, związane z pojęciem budowania wizerunku pracodawcy. Omówiono również klasyczne i internetowe działania, ukierunkowane na kształtowanie wizerunku firmy jako atrakcyjnego pracodawcy. Ponadto, dokonano ana‑ lizy działań podejmowanych przez Skanska S.A., mających na celu kreowanie pozytyw‑ nego i spójnego wizerunku pracodawcy zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz organizacji. Opracowanie stanowi studium przypadku. W artykule autor zastosował metodę opisową.

Słowa kluczowe

kształtowanie wizerunku pracodawcy wewnętrzny i zewnętrzny wizerunek praco‑ dawcy narzędzia online narzędzia offline studium przypadku.

Szczegóły artykułu

Jak cytować
Wiśniewska, S. (2013). Budowanie wizerunku pracodawcy – studium przypadku Skanska S.A. Edukacja Ekonomistów I Menedżerów, 30(4), 115–127. https://doi.org/10.5604/01.3001.0009.4613

Referencje

    1. Cewińska, J., Striker, M., Wojtaszczyk, K. (2009), Kreowanie wizerunku pracodawcypoprzez instrumenty polityki personalnej, „Zarządzanie Zasobami Ludzkimi”, 6.
    2. Kozłowski, M. (2012), Employer branding: Budowanie wizerunku pracodawcy krok pokroku, Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa.
    3. Morawski, P. (2012), Narzędzia promocji w handlu internetowym, w: M. Al.‑Noorachi(red.), Marketing we współczesnym przedsiębiorstwie, seria: „Przedsiębiorczośći Zarządzanie”, tom XIII, zeszyt 2, Wydawnictwo Społecznej Akademii Nauk,Łódź.
    4. Raczyńska, M., Stachowska, S. (2012), Wykorzystanie narzędzi komunikacji społecznejw budowaniu zewnętrznego wizerunku pracodawcy z wyboru, „Edukacja Ekonomistówi Menedżerów. Problemy. Innowacje. Projekty”, 3.
    5. Rzemieniak, M., Kamińska, K. (2012), Wewnętrzne public relations w sytuacjach kryzysowych,Politechnika Lubelska, Lublin.
    6. Siwka, D. (2012), Narzędzia employer branding, „Benefit”, 4.
    7. Stachowska, S., Zielińska, A. (2013), Budowanie zewnętrznego wizerunku pracodawcyz wyboru na przykładzie banku Citi Handlowy, „Zarządzanie i Finanse”, 1.
    8. Szostek, D. (2011), Employer branding w polskich przedsiębiorstwach, w: G. Rosa, A. Smalec,L. Gracz (red.), Marketing przyszłości: Trendy. Strategie. Instrumenty. Marketingw działalności podmiotów rynkowych, Zeszyty Naukowe, 662, Ekonomiczne ProblemyUsług, 74, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin.
    9. http://www.skanska.pl, data dostępu: 07–10.10.2013.
    10. http://universumglobal.com, data dostępu: 07.10.2013.