Treść głównego artykułu
Abstrakt
Celem niniejszego opracowania jest wskazanie możliwości i narzędzi kształtowania wizerunku pracodawcy na przykładzie działań realizowanych przez Skanska S.A. W arty‑ kule zaprezentowano problemy definicyjne, związane z pojęciem budowania wizerunku pracodawcy. Omówiono również klasyczne i internetowe działania, ukierunkowane na kształtowanie wizerunku firmy jako atrakcyjnego pracodawcy. Ponadto, dokonano ana‑ lizy działań podejmowanych przez Skanska S.A., mających na celu kreowanie pozytyw‑ nego i spójnego wizerunku pracodawcy zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz organizacji. Opracowanie stanowi studium przypadku. W artykule autor zastosował metodę opisową.
Słowa kluczowe
Szczegóły artykułu
Autor (Autorzy) artykułu oświadcza, że przesłane opracowanie nie narusza praw autorskich osób trzecich. Wyraża zgodę na poddanie artykułu procedurze recenzji oraz dokonanie zmian redakcyjnych. Przenosi nieodpłatnie na Oficynę Wydawniczą SGH autorskie prawa majątkowe do utworu na polach eksploatacji wymienionych w art. 50 Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych – pod warunkiem, że praca została zaakceptowana do publikacji i opublikowana.
Oficyna Wydawnicza SGH posiada autorskie prawa majątkowe do wszystkich treści czasopisma. Zamieszczenie tekstu artykuły w repozytorium, na stronie domowej autora lub na innej stronie jest dozwolone o ile nie wiąże się z pozyskiwaniem korzyści majątkowych, a tekst wyposażony będzie w informacje źródłowe (w tym również tytuł, rok, numer i adres internetowy czasopisma).
Osoby zainteresowane komercyjnym wykorzystaniem zawartości czasopisma proszone są o kontakt z Redakcją.
Referencje
-
1. Cewińska, J., Striker, M., Wojtaszczyk, K. (2009), Kreowanie wizerunku pracodawcypoprzez instrumenty polityki personalnej, „Zarządzanie Zasobami Ludzkimi”, 6.
2. Kozłowski, M. (2012), Employer branding: Budowanie wizerunku pracodawcy krok pokroku, Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa.
3. Morawski, P. (2012), Narzędzia promocji w handlu internetowym, w: M. Al.‑Noorachi(red.), Marketing we współczesnym przedsiębiorstwie, seria: „Przedsiębiorczośći Zarządzanie”, tom XIII, zeszyt 2, Wydawnictwo Społecznej Akademii Nauk,Łódź.
4. Raczyńska, M., Stachowska, S. (2012), Wykorzystanie narzędzi komunikacji społecznejw budowaniu zewnętrznego wizerunku pracodawcy z wyboru, „Edukacja Ekonomistówi Menedżerów. Problemy. Innowacje. Projekty”, 3.
5. Rzemieniak, M., Kamińska, K. (2012), Wewnętrzne public relations w sytuacjach kryzysowych,Politechnika Lubelska, Lublin.
6. Siwka, D. (2012), Narzędzia employer branding, „Benefit”, 4.
7. Stachowska, S., Zielińska, A. (2013), Budowanie zewnętrznego wizerunku pracodawcyz wyboru na przykładzie banku Citi Handlowy, „Zarządzanie i Finanse”, 1.
8. Szostek, D. (2011), Employer branding w polskich przedsiębiorstwach, w: G. Rosa, A. Smalec,L. Gracz (red.), Marketing przyszłości: Trendy. Strategie. Instrumenty. Marketingw działalności podmiotów rynkowych, Zeszyty Naukowe, 662, Ekonomiczne ProblemyUsług, 74, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin.
9. http://www.skanska.pl, data dostępu: 07–10.10.2013.
10. http://universumglobal.com, data dostępu: 07.10.2013.
Referencje
2. Kozłowski, M. (2012), Employer branding: Budowanie wizerunku pracodawcy krok pokroku, Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa.
3. Morawski, P. (2012), Narzędzia promocji w handlu internetowym, w: M. Al.‑Noorachi(red.), Marketing we współczesnym przedsiębiorstwie, seria: „Przedsiębiorczośći Zarządzanie”, tom XIII, zeszyt 2, Wydawnictwo Społecznej Akademii Nauk,Łódź.
4. Raczyńska, M., Stachowska, S. (2012), Wykorzystanie narzędzi komunikacji społecznejw budowaniu zewnętrznego wizerunku pracodawcy z wyboru, „Edukacja Ekonomistówi Menedżerów. Problemy. Innowacje. Projekty”, 3.
5. Rzemieniak, M., Kamińska, K. (2012), Wewnętrzne public relations w sytuacjach kryzysowych,Politechnika Lubelska, Lublin.
6. Siwka, D. (2012), Narzędzia employer branding, „Benefit”, 4.
7. Stachowska, S., Zielińska, A. (2013), Budowanie zewnętrznego wizerunku pracodawcyz wyboru na przykładzie banku Citi Handlowy, „Zarządzanie i Finanse”, 1.
8. Szostek, D. (2011), Employer branding w polskich przedsiębiorstwach, w: G. Rosa, A. Smalec,L. Gracz (red.), Marketing przyszłości: Trendy. Strategie. Instrumenty. Marketingw działalności podmiotów rynkowych, Zeszyty Naukowe, 662, Ekonomiczne ProblemyUsług, 74, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin.
9. http://www.skanska.pl, data dostępu: 07–10.10.2013.
10. http://universumglobal.com, data dostępu: 07.10.2013.