Treść głównego artykułu

Abstrakt

Celem niniejszego opracowania jest identyfikacja dysfunkcji w procesie szkolenia i rozwoju pracowników oraz wskazanie dobrych praktyk w omawianym obszarze, stanowiących wyraz społecznej odpowiedzialności biznesu. W artykule zaprezentowano problemy definicyjne związane z pojęciem społecznej odpowiedzialności biznesu. Omówiono dysfunkcje występujące w poszczególnych etapach cyklu systematycznego szkolenia oraz w procesie kształtowania karier zawodowych. Określono również straty ekonomiczne wynikające z braku dbałości o zdrowie pracowników. Ponadto, dokonano analizy działań z zakresu rozwoju kapitału ludzkiego, podejmowanych przez organizacje funkcjonujące zgodnie z założeniami koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu. Opracowanie stanowi studium przypadków. W artykule zastosowano metodę opisową.

Słowa kluczowe

dysfunkcje rozwój kapitału ludzkiego społeczna odpowiedzialność biznesu

Szczegóły artykułu

Jak cytować
Wiśniewska, S. (2014). Dysfunkcje w procesie rozwoju kapitału ludzkiego a społeczna odpowiedzialność biznesu. Edukacja Ekonomistów I Menedżerów, 34(4), 61–77. https://doi.org/10.5604/01.3001.0010.3417

Referencje

Read More