Treść głównego artykułu

Abstrakt

Poniższa debata odbyła się 24 września 2019 r. w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Jej przedmiotem była problematyka wychowania/edukacji moralnej w szkołach. Natomiast celem było zarysowanie diagnozy sytuacji w tym zakresie, a więc jak szkoły radzą sobie z realizacją funkcji wychowawczych i kształtowania moralnego uczniów. Na początku odróżniono właśnie funkcje wychowawcze szkół od funkcji dydaktycznych (transmisja wiedzy od nauczycieli do uczniów), pozostawiając tę drugą funkcję do dyskusji przy innej okazji. Omówione zostało także zagadnienie sposobów wytworzenia w szkołach lepszej równowagi między dwiema funkcjami, które realizują: wychowania i przekazywania wiedzy (dydaktyka).

Słowa kluczowe

Edukacja Wychowanie Szkolnictwo państwowe Dydaktyka Education State education Teaching Didactic

Szczegóły artykułu

Jak cytować
Zybała, A. (2020) „Dyskusja redakcyjna. Funkcje wychowawcze szkoły i edukacja moralna w Polsce”, Studia z Polityki Publicznej, 6(4(24), s. 137–168. Dostępne na: https://econjournals.sgh.waw.pl/KSzPP/article/view/2686 (Udostępniono: 20 kwiecień 2024).

Metrics

Referencje

  1. Dyskusja redakcyjna. Funkcje wychowawcze szkoły i edukacja moralna w Polsce

Inne teksty tego samego autora

1 2 > >>