Crowdfunding udziałowy, jako forma finansowania rozwoju przedsiębiorstwa

Kamil Gemra (1)
(1) Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, Polska

Abstrakt

Zmiana przepisów, podwyższająca limit prowadzenia ofert crowdfundingu udziałowego w Polsce ze 100 tys. euro do 1 mln euro sprawiła, że znalazł się on w kręgu zainteresowania znacznie większej liczby podmiotów. W propagowaniu wiedzy o crowdfundingu pomógł też sukces oferty klubu piłkarskiego Wisła Kraków. Celem artykułu jest przedstawienie koncepcji crowdfundingu oraz zaproponowanie autorskiego modelu transakcji crowdfundingowej. W artykule wykorzystano studia literatury, regulacji prawnych oraz metodę case study. Na tej podstawie zaproponowano model transakcji pozyskania kapitału poprzez crowdfunding udziałowy.

Bibliografia

Read More

Autor

Kamil Gemra
Gemra, K. (2019). Crowdfunding udziałowy, jako forma finansowania rozwoju przedsiębiorstwa. Kwartalnik Nauk O Przedsiębiorstwie, 52(3), 47–55. https://doi.org/10.5604/01.3001.0013.4789

Inne teksty tego samego autora