Badania longitudinalne współpracy międzyorganizacyjnej przedsiębiorstw sektora telekomunikacji mobilnej
DOI:
https://doi.org/10.33119/SIP.2019.175.6Słowa kluczowe:
badania longitudinalne, współpraca międzyorganizacyjna, koopetycja, telekomunikacja mobilnaAbstrakt
Celem pracy jest prezentacja wybranych wyników badań nad dynamiką procesów współpracy międzyorganizacyjnej w sektorze telekomunikacji mobilnej. Badania zostały przeprowadzone za pomocą metod badań longitudinalnych (podłużnych), takich jak wyodrębnianie w czasie (ang. temporal brac- keting) oraz mapowanie i wizualizacja (ang. visual mapping). W pierwszej części artykułu zaprezentowano badania podłużne na tle innych metod analizy współpracy międzyorganizacyjnej, a także przeanalizowano syntetycznie dotychczasowy stan badań nad współpracą w sektorze telefonii mobilnej. W drugiej części pracy, na przykładzie badań procesów współpracy międzyorganizacyjnej dwóch wybranych spółek tego sektora, omówiono proces nawiązywania współpracy i jego ewolucję. Wskazano główne etapy tego procesu, sekwencję zdarzeń, a także uniwersalne (generyczne) i specyficzne determinanty przebiegu współpracy analizowanych przedsiębiorstw
Downloads
Bibliografia
2. Dhage A., Prasad A.K.N. [2013], Impact of Infrastructure Sharing on Indian Telecom Sector, Prin LN Welingkar Institute of Management Development & Research, „Research Journal”, 15(1), s. 71-78.
3. Dorn S., Schweiger B., Albers S. [2016], Levels, Phases and Themes of Coopetition: A Systematic Literature Review and Research Agenda, „European Management Journal”, 34(5), s. 484-500.
4. Doz Y.L., Hamel G. [2006], Alianse strategiczne. Sztuka zdobywania korzyści poprzez współ¬pracę, Helion, Gliwice.
5. Gnyawali D.R., Park B.J.R. [2011], Co-opetition Between Giants: Collaboration with Compe- titors for Technological Innovation, „Research Policy”, 40(5), s. 650-663.
6. Hillebrand B., Biemans W.G. [2003], The Relationship Between Internal and External Coope- ration: Literature Review and Propositions, „Journal of Business Research”, 56(9), s. 735-743.
7. Kumar A., Shankar R., Momaya K.S. [2015], Whats the Right Game? Time-to-market vs “Coopetition” in the Myanmar Mobile Market, „Asia Pacific Journal of Marketing and Logi- stics”, 27(2), s. 349-363.
8. Kumar R., Nathwani A. [2012], Business Alliances: Why Managerial ThinkingandBiases Deter- mine Success, „Journal of Business Strategy”, 33(5), s. 44-50.
9. Langley A. [1999], Strategies for Theorizing from Process Data, „Academy of Management Review”, 24(4), s. 691-710.
10. Luo X., Rindfleisch A., Tse D.K. [2007], Working with Rivals: The Impact of Competitor Allian-ces on Financial Performance, „Journal of Marketing Research”, 44(1), s. 73-83.
11. Osborn R.N., Baughn C.C. [1990], Forms of Interorganizational Governancefor Multinational Alliances, „Academy of Management Journal”, 33(3), s. 503-519.
12. Ritala P., Hallikas J., Sissonen H. [2008], The Effects of Strategic Alliances between Key Com- petitors on Firm Performance, „Management Research”, 6(3), s. 179-187.
13. Stańczyk-Hugiet E. [2014], Badania longitudinalne w zarządzaniu, czyli jak dostrzec prawi-dłowości w dynamice, „Organizacja i Kierowanie”, 162, s. 45-56.