Treść głównego artykułu
Abstrakt
Creativity of employee is a prerequisite of efficiency of public sector. To a significant extent its level is determined by the model of organizational management. Therefore, inspiring are the ways of creativity building in public sector institutions. In the opinion of the Author, management style plays a significant part in supporting the development of the competence of creativity. Thus, the article presents the analysis of the influence managers have on shaping creativity of their employees in public sector in Poland. Researching the opinions of 346 employees of public sector has been the basis of drawing conclusions that enable both evaluation and identifications of impediments to the impact of managers on creativity of employees.
Słowa kluczowe
Szczegóły artykułu
Autor (Autorzy) artykułu oświadcza, że przesłane opracowanie nie narusza praw autorskich osób trzecich. Wyraża zgodę na poddanie artykułu procedurze recenzji oraz dokonanie zmian redakcyjnych. Przenosi nieodpłatnie na Oficynę Wydawniczą SGH autorskie prawa majątkowe do utworu na polach eksploatacji wymienionych w art. 50 Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych – pod warunkiem, że praca została zaakceptowana do publikacji i opublikowana.
Oficyna Wydawnicza SGH posiada autorskie prawa majątkowe do wszystkich treści czasopisma. Zamieszczenie tekstu artykuły w repozytorium, na stronie domowej autora lub na innej stronie jest dozwolone o ile nie wiąże się z pozyskiwaniem korzyści majątkowych, a tekst wyposażony będzie w informacje źródłowe (w tym również tytuł, rok, numer i adres internetowy czasopisma).
Osoby zainteresowane komercyjnym wykorzystaniem zawartości czasopisma proszone są o kontakt z Redakcją.
Referencje
-
1. Amabile, T.M. (1998). How to Kill Creativity. Harvard Business Review, 76, No. 5, 76–87.
2. Konopka, D., Sitniewska, J. (2011). Dysfunkcje administracji publicznej a kapitał społeczny. Kwartalnik Nauk o Przedsiębiorstwie, No. 3, 32–39.
3. Nowicka, K., (2017). Konkurencyjność polskich przedsiębiorstw wobec potencjału cloud computingu. Kwartalnik Nauk o Przedsiębiorstwie, No. 1, 85–99.
4. Pracujący w gospodarce narodowej w 2015. (2016). Warszawa: GUS, 26–37.
5. Strychalska‑Rudzewicz, A. (ed.), (2017). Rola kreatywności w tworzeniu innowacji. In: J., Klimek, B. Żelazko, Wybrane paradygmaty zarządzania firmami rodzinnymi. Warszawa: Oficyna Wydawnicza SGH, 9–27.
6. Szymańska, K. (2016). Paradygmaty zarządzania a zmiana kultury organizacyjnej urzędu administracji publicznej. Organizacja i Kierowanie, No. 2, 117–129.
7. Waisburd, G. (1996). Creatividad y transformaciones. Mexico: Trillas. See: J. Korkosz‑ ‑Gębska (2014). Kreatywność i innowacje w zarządzaniu nowoczesnym przedsiębiorstwem, in: Innowacje w Zarządzaniu i Inżynierii Produkcji, 2014, Oficyna Wydawnicza Polskiego Towarzystwa Zarządzania Produkcją, Warszawa, 956–966.
8. Wojtczuk‑Turek, A. (2014). Kreatywność i innowacyjność kluczowymi składnikami kapitału ludzkiego. In: M. Juchnowicz (ed.), Zarządzanie kapitałem ludzkim. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, 82–99.
9. Zieliński, W. (2011). Efektywność ZZL w sektorze publicznym. Zarządzanie Zasobami Ludzkimi, Nos. 3–4, 25–34.
Referencje
2. Konopka, D., Sitniewska, J. (2011). Dysfunkcje administracji publicznej a kapitał społeczny. Kwartalnik Nauk o Przedsiębiorstwie, No. 3, 32–39.
3. Nowicka, K., (2017). Konkurencyjność polskich przedsiębiorstw wobec potencjału cloud computingu. Kwartalnik Nauk o Przedsiębiorstwie, No. 1, 85–99.
4. Pracujący w gospodarce narodowej w 2015. (2016). Warszawa: GUS, 26–37.
5. Strychalska‑Rudzewicz, A. (ed.), (2017). Rola kreatywności w tworzeniu innowacji. In: J., Klimek, B. Żelazko, Wybrane paradygmaty zarządzania firmami rodzinnymi. Warszawa: Oficyna Wydawnicza SGH, 9–27.
6. Szymańska, K. (2016). Paradygmaty zarządzania a zmiana kultury organizacyjnej urzędu administracji publicznej. Organizacja i Kierowanie, No. 2, 117–129.
7. Waisburd, G. (1996). Creatividad y transformaciones. Mexico: Trillas. See: J. Korkosz‑ ‑Gębska (2014). Kreatywność i innowacje w zarządzaniu nowoczesnym przedsiębiorstwem, in: Innowacje w Zarządzaniu i Inżynierii Produkcji, 2014, Oficyna Wydawnicza Polskiego Towarzystwa Zarządzania Produkcją, Warszawa, 956–966.
8. Wojtczuk‑Turek, A. (2014). Kreatywność i innowacyjność kluczowymi składnikami kapitału ludzkiego. In: M. Juchnowicz (ed.), Zarządzanie kapitałem ludzkim. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, 82–99.
9. Zieliński, W. (2011). Efektywność ZZL w sektorze publicznym. Zarządzanie Zasobami Ludzkimi, Nos. 3–4, 25–34.