Treść głównego artykułu
Abstrakt
Celem niniejszego artykułu jest przedstawienie analizy satysfakcji z pracy pracowników sektora usług w polskiej gospodarce. Podstawę analizy stanowi badanie zrealizowane w na przełomie marca i kwietnia 2012 roku, na próbie 1000 osób. Dobór próby miał charakter celowy. Jednym z głównych kryteriów była reprezentacja usług wiedzochłonnych i usług mniej wiedzochłonnych. Wyniki badania dowodzą, że pracownicy sektora usług w Polsce osiągają wysoką satysfakcję z pracy. Wysokiej satysfakcji z pracy towarzyszy wysokie zaangażowanie pracowników. Takie odczucia i postawy deklarowane przez respondentów są szansą na uruchomienie i skuteczne wykorzystanie dźwigni behawioralnej do wzrostu wartości współczesnych organizacji usługowych. Jest to zasługą pozytywnych ocen wielu aspektów zarządzania zasobami ludzkimi. Równocześnie badania wskazują na rezerwy tkwiące w zarządzaniu rozwojem i wynagrodzeniami. Dostarczają także informacji o osobowych czynnikach determinujących satysfakcję z pracy, które są niezbędne w procesie podejmowania wielu decyzji personalnych.
Słowa kluczowe
Szczegóły artykułu
Autor (Autorzy) artykułu oświadcza, że przesłane opracowanie nie narusza praw autorskich osób trzecich. Wyraża zgodę na poddanie artykułu procedurze recenzji oraz dokonanie zmian redakcyjnych. Przenosi nieodpłatnie na Oficynę Wydawniczą SGH autorskie prawa majątkowe do utworu na polach eksploatacji wymienionych w art. 50 Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych – pod warunkiem, że praca została zaakceptowana do publikacji i opublikowana.
Oficyna Wydawnicza SGH posiada autorskie prawa majątkowe do wszystkich treści czasopisma. Zamieszczenie tekstu artykuły w repozytorium, na stronie domowej autora lub na innej stronie jest dozwolone o ile nie wiąże się z pozyskiwaniem korzyści majątkowych, a tekst wyposażony będzie w informacje źródłowe (w tym również tytuł, rok, numer i adres internetowy czasopisma).
Osoby zainteresowane komercyjnym wykorzystaniem zawartości czasopisma proszone są o kontakt z Redakcją.
Referencje
-
1. Bontis N., Intellectual capital: an exploratory study that develops measures and models, “Management Decision”, 1998, Vol. 36, No. 2.
2. Heskett J.L., Jones T., Loveman G., Sasser W.E., Schlesinger L.A., Putting the Service-Profit Chain to Work, “Harvard Business Review”, Lipiec–Sierpień 2008.
3. Juchnowicz M., Zaangażowanie pracowników. Metody oceny i motywowania. PWE, Warszawa 2012.
4. Juchnowicz M., Zadowolenie z pracy i satysfakcja zawodowa pracowników w Polsce a praktyka ZZL, w: Człowiek w pracy i polityce społecznej, red. J. Szambelańczyk, M. Żukowski, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Poznań 2010.
Referencje
2. Heskett J.L., Jones T., Loveman G., Sasser W.E., Schlesinger L.A., Putting the Service-Profit Chain to Work, “Harvard Business Review”, Lipiec–Sierpień 2008.
3. Juchnowicz M., Zaangażowanie pracowników. Metody oceny i motywowania. PWE, Warszawa 2012.
4. Juchnowicz M., Zadowolenie z pracy i satysfakcja zawodowa pracowników w Polsce a praktyka ZZL, w: Człowiek w pracy i polityce społecznej, red. J. Szambelańczyk, M. Żukowski, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Poznań 2010.